Viszik majd, mint a cukrot: megjött hazánkba a BMW X4

A BMW új hobbiterepese, a Genfre frissített X3 alapjaira épülő, ám jóval menőbb X4 már itthon is kapható.

Vajda János
2014. 04. 09. 6:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az X6-os nagy testvér eladási számaiból kiindulva már előre borítékolható a BMW újabb büszkeségének sikeressége, és biztosak vagyunk benne, hogy az X4 nem csupán világszerte, de hazánkban is komoly népszerűségnek örvend majd az elkövetkező években.

Az X4 árazását – gyorsan hozzátesszük, hogy BMW-s, illetve prémium szemszögből nézve – nem nevezhetjük elrugaszkodottnak: az X3-assal azonos hajtáslánccal és megegyező felszereltséggel a listaárak szerint körülbelül 7-800 ezer forinttal kell többet otthagyni érte a hazai BMW-szalonokban, ami átlagosan alig ötszázalékos felárnak felel meg. Az alapárak közötti differencia ennél elrugaszkodottabb, azonban az X4-hez több extra jár szériában (például sportosabb differenciál-/kormánymű, xenon fényszórók, tolatóradar, komolyabb, USB-s hifi telefonkihangosítóval és USB-csatlakozóval stb.), amiket nem szabad figyelmen kívül hagyni.

Annyit még érdemes tudni, hogy minden X4 szériában megkapja a BMW xDrive összkerékhajtását, és az alap dízelmotort (vagyis a 20d-t) leszámítva a szuper nyolcgangos automata váltó is az összes változathoz jár. Első ízben két dízelmotorral (20d és 30d, 190, illetve 258 lóerővel) és két négyhengeres benzinessel (20i és 28i, 184, illetve 245 lóerővel) érkezik hozzánk a típus, de rövidesen tovább bővül a kínálat: biztosan csatlakozik még a 306 lóerős 35i és a 313 lóerős 35d is.

Az X4-klubba való belépést a friss fejlesztésű 20d változat jelenti, egészen pontosan bruttó 12,95 millió forintos indulóáron, ám ha ehhez hozzátesszük a 765 ezer forintot kóstáló automata váltót, akkor máris jó félmillióval olcsóbban jöhetünk ki a benzines 20i modellel 13,15 millióért, amely igaz ugyan, hogy torkosabb kissé, cserébe viszont kulturáltabb. Az azonos motoralapokat használó 28i-ért (15,13 milliótól) további kétmilliót mi nem biztos, hogy kifizetnénk, azonban az (egyelőre) egyetlen hathengeresen, a remek 30d-n már érdemes elgondolkodni, hiszen a bivalyerős dízel méltó menetteljesítményeket kölcsönöz a kupés tetővonalú hobbiterepesnek, miközben fogyasztása meglepően alacsony szinten mozog – igaz, megkérik az árát.

Azonos motorral, alapáron különben 1,3-2 millió forinttal kóstál kevesebbet a praktikusabb, nagyobb hátsó fejtérrel és méretesebb csomagtartóval büszkélkedő X3, azonban a szépség és a különlegesség sosem volt olcsó (főleg nem a BMW-nél), az X4 pedig kétségtelenül egyedibb, kívánatosabb testvérénél, a valósághoz pedig – ahogy fentebb is említettük – hozzátartozik, hogy mindent egybevetve a valós árdifferencia „csupán” 700-800 ezer forintot tesz ki.

Az X4-hez természetesen extrák egész garmadáját rendelhetjük meg: az autót még divatosabbá varázsoló xLine csomag például mindenképp ajánlható 732 ezerért, de az M-sportcsomag is fogy majd dupla ennyiért. Egy korrekt X4 már 14-15 millió forintból összeállítható, egy minden jóval megkent 30d-ért ellenben több mint 20 milliót is simán elkölthetünk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.