A kerek számot méltóképpen ünneplik, a kisautó négy nemzedékének képviselőit vitték ki a Sitges-Terramar Versenypályára. A történelmi aszfaltcsík, amelyre most a Seatok gurultak, 1923-ban mutatkozott be, a Spanyol Nagydíj viadallal együtt, s nagyjából eredeti állapotában maradt meg az utókornak. A pálya bizonyos szakaszain 60, illetve akár 90 fokkal van megdöntve.
Az eseményen részt vevő kocsikból a legkorábbi 1984-es. „Lenyűgöző látni, hogy mennyit fejlődött az autóipar. Az első Ibiza a tervezés örömének szülötte” – mondta büszkén Isidre Lopez Badenas, a Seat Coches Históricos vezetője.
Teo García, a gyár egyik fejlesztőmérnöke hozzátette, hogy „az első Ibiza sikeressége annak volt köszönhető, hogy pontosan a középmezőnybe érkezett, méghozzá az akkor tipikus családnak tervezve, azaz a két felnőtt, két gyerek összeállítást célozta meg. Könnyedén közlekedhettek vele a városban, és hosszabb utakra is alkalmasnak bizonyult. A remek tervezés és a Porsche segítsége tette az Ibizát igazi sikermodellé.”