30 éves és 5 milliónál tart a Seat Ibiza

Az Ibiza a Seat egyik legfontosabb modellje, jelenleg a negyedik generáció fut.

Csizsek Ádám
2014. 05. 20. 11:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kerek számot méltóképpen ünneplik, a kisautó négy nemzedékének képviselőit vitték ki a Sitges-Terramar Versenypályára. A történelmi aszfaltcsík, amelyre most a Seatok gurultak, 1923-ban mutatkozott be, a Spanyol Nagydíj viadallal együtt, s nagyjából eredeti állapotában maradt meg az utókornak. A pálya bizonyos szakaszain 60, illetve akár 90 fokkal van megdöntve.

Az eseményen részt vevő kocsikból a legkorábbi 1984-es. „Lenyűgöző látni, hogy mennyit fejlődött az autóipar. Az első Ibiza a tervezés örömének szülötte” – mondta büszkén Isidre Lopez Badenas, a Seat Coches Históricos vezetője.

Teo García, a gyár egyik fejlesztőmérnöke hozzátette, hogy „az első Ibiza sikeressége annak volt köszönhető, hogy pontosan a középmezőnybe érkezett, méghozzá az akkor tipikus családnak tervezve, azaz a két felnőtt, két gyerek összeállítást célozta meg. Könnyedén közlekedhettek vele a városban, és hosszabb utakra is alkalmasnak bizonyult. A remek tervezés és a Porsche segítsége tette az Ibizát igazi sikermodellé.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.