Elképzelni nem tudjuk, hogy gumiabroncsokon keresztül hogyan lehet átadni ekkora erőt az útra. Persze a dragsterek számos kategóriába sorolhatók, például a meghajtás alapján – a belső égésű motorokkal szerelt kivitelek mellett léteznek lökhajtású változatok is, de például az elektromos gyorsulógépek is egyre kedveltebbek.
Nemrégiben épp utóbbi kategóriában született egy új rekord: a 6 darab villanymotor által repített csoda 7,25 szekundum alatt teljesítette a klasszikus negyed mérföldes (402 méteres) távot, mindeközben pedig 296 km/h sebességre gyorsult fel. Bizony, alig 7 másodperc alatt közel 300 km/h-t ért el a villanymotoros szörnyeteg.
És a teljes döbbenethez ez még nem minden: a speciális gépet az a „Big Daddy”-ként becézett Don Garlits irányította, aki mintegy fél évszázaddal ezelőtt elsőként lépte túl a 200 mérföldes, vagyis 322 km/h-s sebességet egy benzines dragster volánja mögött, nem mellesleg pedig az úriember a dragsterversenyzés nagyapjának számít. Ja, „mellesleg” Garlits úr jelenleg 82 éves, vagyis ebben a korban abszolválta az új rekordot – az álma különben az volt, hogy a futamon elérje a bűvös 200 mérföldes sebességet, ez azonban nem jött össze, ugyanis a versenyautó „csupán” 184 mérföldig gyorsult fel a rövidke távon. Sebaj, a próbálkozások az elkövetkező hónapokban is folytatódnak, s állítólag elképzelhető, hogy rövidesen valóra válik Garlits álma.
A „vasra” visszatérve: a 6 darab elektromotor 1500 kilowattot, vagyis mintegy 2040 lóerőt képes leadni, a rendszer lelke pedig természetesen az akkucsomag – négy, egyenként 300 cellás lítium-polimeres akkumulátor gondoskodott a sikerről, maximum 420 volt feszültséggel és 3600 amper áramerősséggel. Az előző rekordot – amelyet 2007-ben állított fel Dennis Berube – különben jelentősen, közel 40 km/h-val szárnyalta túl „Big Daddy”. A mutatványt a fentebbi videón Önök is megnézhetik.