„Az Audi A3 Clubsport Quattro koncepció megmutatja, hogy mennyi sportos potenciál rejlik az A3 családban és az olyan csúcsmotorokban, mint a 2.5 TFSI” – nyilatkozta a bemutató kapcsán dr. Ulrich Hackenbert, az Audi technikai részlegének vezetője. Az Év nemzetközi motorja díjat is elnyert öthengeres turbómotort 1,5 baros túltöltéssel és nagyobb töltőlevegő-hűtővel erősítették 525 lóerősre, miközben maximális nyomatéka 600 Nm, amely 2300-as fordulattól egészen 6000-ig rendelkezésre áll.
Az erőműnek 1527 kilogrammot kell mozgatnia, amit magától értetődő könnyedséggel tesz meg. Ezt bizonyítja az A3 Clubsport 3,6 másodperces 0–100-as sprintje és 310 km/h-s végsebessége is. Az erőátvitelről egyébként hétfokozatú dupla kuplungos automata váltó gondoskodik, az útra történő átadásáról pedig a quattro összkerékhajtás legújabb generációja, melynek szívét egy hidraulikusan működtetett, többrétegű, a teljesítmény 50 százalékát a hátsó kerekekhez továbbítani képes kuplung adja.
Az S3-hoz képest a futóművet is tovább bolondították a mérnökök. Erről árulkodik a 10 mm-es további ültetés, de keményebb rugók és lengéscsillapítók is kerültek a lemezek alá. A koncepció hatalmas, 275/25 R21-es abroncsokat kapott, a felnik mögött pedig elöl 370 mm-es tárcsaátmérővel rendelkező karbon-kerámia fékrendszer kapott helyet.
Formailag a nagyobb légbeömlők, a mélyebbre húzott kötények és a hátsó diffúzor is a sportos hatást fokozza. A hátsó rész különlegessége az úgynevezett légfék, amely a hátsó légterelő elektromos állíthatóságát takarja. Az akár vertikálisan is álló légterelő 250 km/h-ról történő fékezésnél 12 méterrel csökkentheti a féktávot, ugyanis a nagyobb leszorítóerőnek köszönhetően a hátsó tengelyhez nagyobb fékerőt vezérelhet ki a menetstabilizáló. A tanulmány minden bizonnyal egyszeri példány marad, de nagy érdeklődés esetén előfordulhat, hogy az Audi az S3 után a Clubsport által ihletett RS3 sorozatgyártását is mérlegeli.