A családapa begurul: itt az Audi A3 Clubsport Quattro

Érdekes koncepcióval készül az Audi az idei wörthersee-i találkozóra.

Szabó Péter
2014. 05. 17. 18:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Az Audi A3 Clubsport Quattro koncepció megmutatja, hogy mennyi sportos potenciál rejlik az A3 családban és az olyan csúcsmotorokban, mint a 2.5 TFSI” – nyilatkozta a bemutató kapcsán dr. Ulrich Hackenbert, az Audi technikai részlegének vezetője. Az Év nemzetközi motorja díjat is elnyert öthengeres turbómotort 1,5 baros túltöltéssel és nagyobb töltőlevegő-hűtővel erősítették 525 lóerősre, miközben maximális nyomatéka 600 Nm, amely 2300-as fordulattól egészen 6000-ig rendelkezésre áll.

Az erőműnek 1527 kilogrammot kell mozgatnia, amit magától értetődő könnyedséggel tesz meg. Ezt bizonyítja az A3 Clubsport 3,6 másodperces 0–100-as sprintje és 310 km/h-s végsebessége is. Az erőátvitelről egyébként hétfokozatú dupla kuplungos automata váltó gondoskodik, az útra történő átadásáról pedig a quattro összkerékhajtás legújabb generációja, melynek szívét egy hidraulikusan működtetett, többrétegű, a teljesítmény 50 százalékát a hátsó kerekekhez továbbítani képes kuplung adja.

Az S3-hoz képest a futóművet is tovább bolondították a mérnökök. Erről árulkodik a 10 mm-es további ültetés, de keményebb rugók és lengéscsillapítók is kerültek a lemezek alá. A koncepció hatalmas, 275/25 R21-es abroncsokat kapott, a felnik mögött pedig elöl 370 mm-es tárcsaátmérővel rendelkező karbon-kerámia fékrendszer kapott helyet.

Formailag a nagyobb légbeömlők, a mélyebbre húzott kötények és a hátsó diffúzor is a sportos hatást fokozza. A hátsó rész különlegessége az úgynevezett légfék, amely a hátsó légterelő elektromos állíthatóságát takarja. Az akár vertikálisan is álló légterelő 250 km/h-ról történő fékezésnél 12 méterrel csökkentheti a féktávot, ugyanis a nagyobb leszorítóerőnek köszönhetően a hátsó tengelyhez nagyobb fékerőt vezérelhet ki a menetstabilizáló. A tanulmány minden bizonnyal egyszeri példány marad, de nagy érdeklődés esetén előfordulhat, hogy az Audi az S3 után a Clubsport által ihletett RS3 sorozatgyártását is mérlegeli.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.