A magyar autósokat is megkérdezték arról, hogy szerintük jótékony hatása van-e a komolyzenének a vezetésre. A felmérés eredménye szerint a BMW és a Mercedes SUV-ok tulajdonosai hisznek a legkevésbé abban, hogy a komolyzene, a versek olvasása, hangoskönyvek hallgatása csökkentheti az agresszív vezetésből származó balesetek számát. Legalábbis ez derül ki abból a vizsgálatból, amelyet egy figyelemfelhívó akció keretében végeztek a főváros és a Balaton környéki bevásárlóközpontok parkolóiban.
A Németország volt közlekedési miniszterének, Peter Ramsauernek tulajdonított korábbi kampány ihlette azt a felmérést, amelyben a budapesti és a balatoni terepjáró/crossover tulajdonosokat kérdezték arról, milyen zenéket hallgatnak autójukban. A járművek vezetőit arról is kérdezték, szerintük a komolyzene, a versek, a hangoskönyvek hallgatása csökkenti-e a stresszt vezetés közben.
A százhúsz megkérdezett, azaz tíz-tíz BMW, Dacia, Ford, Mercedes, Nissan, Land Rover, Opel, Renault, Skoda, Suzuki, Volkswagen, Volvo tulajdonosa meglepően különböző módon reagált a kérdésre. A BMW-tulajdonosok kimondottan pesszimistán fogadták, hogy a komolyzene nyugtatja a sofőröket. Ők tízből kilencen negatívan nyilatkoztak erről a kérdésről. Érdekesség, hogy a felmérésben szereplő másik két német márka tulajdonosai is hitetlenkedve fogadták azokat a kutatásokat, amelyek a komolyzene hallgatása és a biztonságos vezetés közötti összefüggéseket vizsgálta.
Mind a két márka tulajdonosai közül hatan-hatan voltak biztosak abban, hogy személy szerint őket nem nyugtatná meg a komolyzene hallgatása. A megkérdezettek közül a Suzuki, a Nissan, az Opel, a Land Rover és a Ford márka autóinak tulajdonosai voltak a legnyitottabbak. Tízből kilencen mondták azt, hogy elképzelhetőnek tartják, hogy a komolyzene és a versek hatással vannak a vezetésre.
Az autósoknak a kérdéseket a Sütibank elnevezésű figyelemfelhívó akció önkéntesei tették fel. Közleményükben kiemelik, hogy az általuk készített vizsgálat nem reprezentatív. Ugyanakkor jól mutatja, hogy az emberek véleménye megoszlik arról, mi segíthet abban, hogy megőrizzék nyugalmukat autóvezetés közben. A karitatív akciónak egyébként nem ez az első, a biztonságos közlekedéssel kapcsolatos figyelemfelhívó akciója. A Sütibank 2013 óta hívja fel a figyelmet egyes problémákra: tavaly télen például édességek eladásából tűzifát vettek rászorulók számára. Azt követően pedig autók forgalmazásával foglalkozó cégek összefogását sürgették, hogy az elmaradott térségek munkavállalói könnyebben juthassanak jogosítványoz.