A kis dobozos típus formaterve a nagyobb testvérektől eltérően leginkább a vele közös alapokon nyugvó, frissített Fiesta elemeit tartalmazza, főleg az orrkialakítás és a műszerfal elrendezésének tekintetében. Hátul sem osztozik a kék oválosok kishaszonjárműveinek egyenfényszóróján, inkább egy kisebb megoldást választottak a gyáriak, bár továbbra is függőleges elrendezésben.
Míg az oldalsó tolóajtó mind a Tourneo, mind a Transit változatokban jelen van, addig a hátsó az előbb említettben egy egyben, felfelé nyíló, utóbbiban pedig egy kétszárnyas, oldalra nyíló szerkezet. Belül kisautós utasteret találunk, legalábbis ami az anyaghasználatot és a formákat illeti, ugyanis a középkonzol és a műszerfal – ahogyan már említettem – a Fiestából származik. A helykínálat ezzel ellentétben igencsak nagyvonalú.
A Transit változat esetében a LED-es raktérvilágítás, az előrebuktatható utasülésnek köszönhetően akár 2,59 méteres tárgyak szállítása, a rakteret teljes szélességében és magasságában lezáró rekeszfal, a rögzítési pontok és a 2,6 köbméteres rakodótér szolgáltatják az okot a büszkeségre. A Tourneónál pedig a hátsó utasok rendelkezésére álló fej- és lábtér, a 60/40 arányban dönthető ülések és az így kialakítható 1656 literes raktér, a 30 milliméterrel szélesebb tolóajtók, valamint a minőségi kialakítás az, amit kiemelnek a gyáriak. Az erőforrások tekintetében megegyezik a két változat kínálata.
Dízelek terén két szerkezetből választhatunk: az 1.6 Duratorq TDCi-t 95 lóerővel és 3,7 literes ígért átlagfogyasztással, valamint az 1,5 literes gázolajost 75 lóerővel, melynek étvágya a régebbi konstrukció okán 3,9 literre adódik – amit azonban vételárával valószínűleg könnyedén kompenzál. Benzines fronton kizárólag a Fiestában is megtalálható 1.0 EcoBoost érhető el, mely papíron 5,2 literes átlagot produkál.
Az amerikai gyártónál a kitűnő helykínálat és a takarékos motorok mellett leginkább a kategóriában elsőként megjelenő biztonsági megoldásokra büszkék. Ezek között olyanok találhatók meg a Courier mindkét verziójában, mint a rengeteg légzsák, a sebességhatároló, az abroncsnyomás-figyelő rendszer, vagy a gyártó jól működő SYNC központi megoldása. Ezek mellett az elektronikus menetstabilizálónak már részét képezi a hegymeneti elindulássegítő, a kipörgésgátló és az oldaldőlést mérséklő berendezés is. A Ford tehát a Courierrel tette teljessé a kishaszonjárműves kínálatát, így a megújult paletta jelenleg a legszélesebb és legfrissebb a piacon.