A teljesség igénye: Ford Tourneo és Transit Courier

A Ford Custom és Connect kisáru- és személyszállító modellek bevezetése után most válik teljessé a kínálat.

Kenéz Tibor
2014. 05. 28. 11:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kis dobozos típus formaterve a nagyobb testvérektől eltérően leginkább a vele közös alapokon nyugvó, frissített Fiesta elemeit tartalmazza, főleg az orrkialakítás és a műszerfal elrendezésének tekintetében. Hátul sem osztozik a kék oválosok kishaszonjárműveinek egyenfényszóróján, inkább egy kisebb megoldást választottak a gyáriak, bár továbbra is függőleges elrendezésben.

Míg az oldalsó tolóajtó mind a Tourneo, mind a Transit változatokban jelen van, addig a hátsó az előbb említettben egy egyben, felfelé nyíló, utóbbiban pedig egy kétszárnyas, oldalra nyíló szerkezet. Belül kisautós utasteret találunk, legalábbis ami az anyaghasználatot és a formákat illeti, ugyanis a középkonzol és a műszerfal – ahogyan már említettem – a Fiestából származik. A helykínálat ezzel ellentétben igencsak nagyvonalú.

A Transit változat esetében a LED-es raktérvilágítás, az előrebuktatható utasülésnek köszönhetően akár 2,59 méteres tárgyak szállítása, a rakteret teljes szélességében és magasságában lezáró rekeszfal, a rögzítési pontok és a 2,6 köbméteres rakodótér szolgáltatják az okot a büszkeségre. A Tourneónál pedig a hátsó utasok rendelkezésére álló fej- és lábtér, a 60/40 arányban dönthető ülések és az így kialakítható 1656 literes raktér, a 30 milliméterrel szélesebb tolóajtók, valamint a minőségi kialakítás az, amit kiemelnek a gyáriak. Az erőforrások tekintetében megegyezik a két változat kínálata.

Dízelek terén két szerkezetből választhatunk: az 1.6 Duratorq TDCi-t 95 lóerővel és 3,7 literes ígért átlagfogyasztással, valamint az 1,5 literes gázolajost 75 lóerővel, melynek étvágya a régebbi konstrukció okán 3,9 literre adódik – amit azonban vételárával valószínűleg könnyedén kompenzál. Benzines fronton kizárólag a Fiestában is megtalálható 1.0 EcoBoost érhető el, mely papíron 5,2 literes átlagot produkál.

Az amerikai gyártónál a kitűnő helykínálat és a takarékos motorok mellett leginkább a kategóriában elsőként megjelenő biztonsági megoldásokra büszkék. Ezek között olyanok találhatók meg a Courier mindkét verziójában, mint a rengeteg légzsák, a sebességhatároló, az abroncsnyomás-figyelő rendszer, vagy a gyártó jól működő SYNC központi megoldása. Ezek mellett az elektronikus menetstabilizálónak már részét képezi a hegymeneti elindulássegítő, a kipörgésgátló és az oldaldőlést mérséklő berendezés is. A Ford tehát a Courierrel tette teljessé a kishaszonjárműves kínálatát, így a megújult paletta jelenleg a legszélesebb és legfrissebb a piacon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.