A Transit eddig 12 és 15 üléssel volt elérhető minibusz változatban, azonban most megérkezett a 18 személyes variáns is. A szegmensének – ha lehet ilyet mondani ebben a kategóriában – egyik legdivatosabb formájával megáldott Transit Minibus utasterében öt üléssort találunk, amiben nincs benne a sofőr fotelje, és a mellette található kétszemélyes üléspad.
A 18 fő szállítására képes óriás leghátsó, négyszemélyes üléssora a szélesebb, elektromosan mozgatható fellépővel ellátott oldalsó tolóajtónak köszönhető, aminek jelenléte mellett elhagyhatták a mérnökök a hátsó vészkijáratot és vonóhorgot is felszerelhettek. A kerekes székeseknek kedvezve az előbb említett hátsó üléspad középső két széke kivehető, amivel éppen elegendő helyet lehet teremteni, de akár extrapoggyászok szállítására is alkalmas lehet.
Arról, hogy az utasok komfortérzetét tovább növeljék, újonnan kiképzett, dönthető háttámlával, állítható fejtámlával és kartámasszal ellátott ülésekkel gondoskodtak, amelyeknél egyénileg lehet állítani a klímabefúvás erősségét is. A több fény kedvéért 200 milliméterrel magasabb oldalablakokat szereltek be, míg a minőségérzet növelése érdekében teljes mértékben kárpitozott az utastér.
A sofőr számára is hozott újdonságokat a Ford. A gyáriak igyekeztek személyautósabb vezetési élményt produkálni, amihez minden irányban állítható kormányt, javított üléspozíciót és kellemesebb műszerfalat építettek be az autóba. A vezetőt rengeteg támogató rendszer is segíti, mint az adaptív sebességtartó automatika akadályfelismerő rendszerrel, a tolatókamera, a sávtartó asszisztens vagy az elektronikus stabilitásvezérlés Curve Control technológiával. Ez utóbbi mérsékli az oldaldőlést, sőt akár arra is képes, hogy felismerje, ha a sofőr gyorsabban hajt be egy kanyarba, mint kellene, és a kerekek megfékezésével segít biztonságosan bevenni azt.
A motorok tekintetében nem okoz nagy meglepetést a gyártó, hiszen a kategóriában megszokott dízelmotorral találkozhatunk a Transit Minibus esetében is.
A 2,2 literes, 125 és 155 lóerős verzióban elérhető, Euro 6-os normát teljesítő erőforrást felfrissítették a mérnökök, aminek köszönhetően 6 százalékkal kevesebbet fogyaszt a hatalmas négykerekű, ami a kék oválosok szerint 7,4 literre adódik 100 kilométerenként. Ehhez persze nagyban hozzájárul az alapáron járó Start-Stop automatika is.
A törökországi Kocaeliben készülő 18 személyes Transit már egész Európában elérhető, és tökéletes választás lehet a személyszállítással foglalkozó vállalkozások, vagy a munkatársait sokat utaztató cégek számára, hiszen minden eddiginél komfortosabb utazást kínál.