Belehúz az Alfa Romeo, hét újdonság jön 2018-ig

Az Alfa Romeo az utóbbi években jóformán szundikált, azonban a Fiat érzi, muszáj lesz a márkát felébreszteni.

Csizsek Ádám
2014. 05. 08. 11:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Épp ezért a következő négy évre tervet dolgoztak ki az olaszok, amelynek célja az Alfa vérének alapos felfrissítése. Sergio Marchionne, a Fiat csoport vezetője a minap rendkívül optimistán nyilatkozott, ahogy szokott, azonban immáron a Chrysler megkaparintását követően még biztosabb háttérrel tehette mindezt. Az első és legfontosabb lépés ezúttal egy vaskos pénzmag bepumpálása lesz: az Alfa Romeo 5 milliárd eurót kap tervezésre és hét új modell kifejlesztésére, amelyek mindegyike 2018-ig megérkezik.

Mindez nagyon jól hangzik, azonban az elmúlt idők során annyi mindent hallottunk már a márka háza tájáról, hogy a megszokott ígéreteket nehéz kész tényként kezelni. Volt már szó a BMW 5-ös szériájára rápirító Alfa Romeo 169-ről, a 2010-es évek elején élesedő kompakt crossoverről, a Giulia szedánról és kombiról, amelyek 2012-ig piacra lépnek – ennek ellenére napjainkban az Alfa Romeo alig néhány modellt kínál, melyek közt egyik ígért modell sincs ott.

A fő attrakciót jelentő 4C mellett az öregecske MiTo és Giulietta próbálja tartani a frontot, azonban három modell nehezen tud érvényesülni azon az autópiacon, ahol más márkák szinte minden szegmensben korrekt ajánlatokkal szolgálnak. Ellenben a Mazdával való közösködés ígéretesnek tűnik, a 2013 januárjában kötött szerződés szerint a következő generációs Mazda MX-5 alapjaira az Alfa Romeo szenvedélyes, hátsókerekes sportmodellt épít. Reméljük, hogy a japánok tényleg munkára sarkallják az olaszokat és hamarosan már láthatjuk is a két sportos újdonságot.

A további ígéretek között szerepel példának okáért az is, hogy az Alfa a jövőben a hátsókerékhajtásra fókuszál. 2015-ben pedig ennek jegyében érkezik majd a BMW 3-as ellenfeléül szánt Giulia, természetesen középkategóriás szedánként. A MiTo kifutásával a kisautók piacát elhagyja az Alfa Romeo, ehelyett 2016-ig a Giulia mellett két kompakt modellt, egy felső kategóriást és két SUV-t ígérnek az olaszok, plusz egy nagyon speciális típust.

Természetesen mindegyikből épül majd élménydús verzió, Quadrifoglio Verde utónévvel. Motorok terén háromféle benzines – két négyhengeres és egy hathengeres, 500 lóerő körüli – erőforrásra támaszkodna az Alfa Romeo, valamint egy négyhengeres és egy hathengeres dízel képezné a palettát. Mindez persze nagyon jól hangzik, de nehéz elhinni, hogy az elkövetkező három évben az az Alfa Romeo fogja megváltani a világot hét új modellel és friss motorokkal, amely az utóbbi években csupán modellfrissítésre volt képes. Persze ha így lesz, annak mi csak örülünk, hiszen minél erősebb a piaci verseny, annál jobban járhat a fogyasztó.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.