Már az első pillantáskor könnyű megállapítani, hogy a frissíts során keletkezett változások a Peugeot legújabb filozófiáját követik, mely szerint a márka szeretné modelljeit kicsivel feljebb pozicionálni az elegancia és a letisztultság egyszerű eszközeivel. Ennek megfelelően a 3008 új arca sokkal lágyabb vonalakat kapott, kezdve a krómkeretes hűtőrácstól, a szépen kialakított ködlámpákon át egészen a finoman megrajzolt, az újabb típusokra jellemző bevágott, LED-es nappali menetfénnyel ellátott fényszórókig.
A kerek formáival és elfogadható arányaival eddig is harmonikusnak mutatkozó külsőn tehát sikerült tovább javítaniuk a mérnököknek, de nézzük belül mi változott. Az első ránézésre a kissé repülőgépszerű középkonzol az utas oldalán található kapaszkodóval és a széles kardánalagúttal eddig is szinte mindenkinek elnyerte a tetszését, így ehhez nem is nyúltak hozzá a formatervezők. Ugyanígy a felül elektromosan kinyíló és elrejtőző központi rendszer kijelzője és a kormány is maradt a régiben, leszámítva a rajta található kis fém betéteket. Eddig teljesen érthető a tétlenkedés, hiszen ami bevált, azon minek változtassunk, de a kissé elavult műszerfalra és a közepén található, rossz felbontású információs kijelzőre ráfért volna a frissítés.
Ugyanez vonatkozik a középkonzolról körülményesen kezelhető, bonyolult menürendszerrel megáldott, fagyásra hajlamos központi egységre, ami menet közben megnehezíti a sofőr életét. Az üveglapra vetítő Head-Up Display és a hozzá tartozó billenőkapcsolók látványosak, sőt olykor hasznosak is, ám az aprócska projektor kicsivel több információt is megjeleníthetne a sebesség, a tempomat és az egyébként haszontalan követési távolságot mérő radar adatainál.
Az összeszerelési minőség első tapintásra és pillantásra is jónak tűnik, ám a rengeteg elektromosan mozgó műanyag alkatrész megbosszulja magát, és a kisebb bukkanókon rendszeresen hallhatunk apróbb nyekkenéseket. Szerencsére ezeket elnyomja a kitűnő hangzást biztosító, USB-ről és AUX bemenetről egyaránt működő JBL hangrendszer, amit megéri megrendelni 125 000 forintért – igaz, ebben az esetben be kell érnünk defektjavító készlettel.
Ha már félig-meddig családi autónak szánta a 3008-at a Peugeot, akkor joggal várjuk el, hogy helykínálat terén is nagyvonalú legyen az autó. Nem is kell csalódnunk, hiszen mind elöl, mind pedig hátul nagy tér és kényelmes fotelek fogadják az utasokat, habár a teszthét alatt többen is bezártság érzetre panaszkodtak az anyósülésen helyet foglalók közül, amit a magas műszerfal, az utas oldalán található középkonzoli kapaszkodó, a sötét kárpitok és a magasan húzódó övvonal okozhatott.
A hátul ülők minden irányba nagyokat nyújtózkodhatnak, és komfortérzetüket napfényrolók, hatalmas panorámatető, légbeömlők, az első fejtámlákba integrált megjelenítők és a hozzájuk tartozó Bluetooth-os fejhallgatók növelik tovább. A két részletben nyíló csomagtérajtó továbbra is kellemes, 435 literes helyet rejt, amit akár 1,6 köbméteresre is növelhetünk, ha szükség van rá. Ha már ismerjük az utastér minden részletét, ideje elforgatni a slusszkulcsot, és életre kelteni a 2.0 HDi erőforrást, amely a hatfokozatú manuális váltóval párosítva 150 lóerőt és 340 Nm nyomatékot enged szabadjára. A már papíron is igencsak impozáns adatokat produkáló turbódízel a gyakorlatban talán még jobb teljesítményt nyújt, mint amit várnánk tőle.
Már alacsony fordulattól kezdve dinamikusan mozgatja az üresen is 1,5 tonnás crossovert, ráadásul országúti tempónál sem kell félnünk egy-egy előzés megkezdésénél. Az egyébként szinte tökéletesen áttételezett hatfokozatú váltó közepesen hosszú utakon, és kissé akadozva jár. Szerencsére nem kell sokat bűvészkednünk vele, hiszen a legtöbb fokozatban képes hatékonyan mozgósítani a 150 fős ménest.
A sportos haladást nem csak az erőforrás támogatja, hanem a futómű jól eltalált beállítása is, ami amellett, hogy viszonylag komfortosan egyengeti ki az úthibákat, a tempósabb kanyarokban sem enged nagyobb oldaldőlést a 3008-nak. Ha valaki azt gondolná, hogy a fogyasztási adatokkal most jön a feketeleves, annak csalódást kell okoznunk, ugyanis a hosszabb városi és rövidebb országúti szakaszokkal tarkított teszthét alatt, az erőforrás képességeit teljes mértékben kihasználva sem kúszott 6,3 liter fölé az autó étvágya. Ez pedig kitűnő eredmény, arról nem is beszélve, hogy normakörünkön képes volt teljesíteni a 3008 a gyár által megadott 5,6 literes vegyes értéket.
Most már csak az a kérdés, hogy mindezt a tudást mennyi pénzért vesztegetik a Peugeot-nál. Az egységesen, minden 3008-asra vonatkozó 1,2 millió forintos importőri kedvezmény jó előjel. Ennek hála, az 1,6 literes 120 lóerős benzinessel és a legalacsonyabb, Access felszereltségi szinttel már 4 590 000 forintért hozzájuthatunk a 3008-hoz, ami jó ajánlat, még akkor is, ha ezért a pénzért csak manuális klímát és dísztárcsákat kapunk.
Ha bőségesebb extralistát és dízelmotort szeretnénk, akkor az Active szint és az 1,6 literes 115 lóerős gázolajos kaphatjuk meg kereken hatmillió egységért, amihez 550 000 forintot hozzáadva már az általunk tesztelt 2.0 HDi is a miénk lehet. Ha tesztautónk Allure felszereltségi szintjére fáj a fogunk, akkor már 7 110 000 forintot kell letennünk az asztalra, ám ezért már szériában jár a tetőablak, a parkolóradar és a napfényrolók is.
Az írás tesztünk kivonata. A teljes anyag ezen a linken érhető el.