Dízel-elektromos sportmodellt épít a Polestar

Dízel és elektromos erőre hagyatkoznak majd a jövő nagy teljesítményű Volvóinak létrehozásában.

Szabó Péter
2014. 05. 13. 11:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A svéd márka túraautóinak felkészítéséből híressé vált Polestar a gyártó törekvései szerint egyre nagyobb mértékben szentel figyelmet a sorozatgyártású modelleknek. Eddig ez elsősorban sportosító és erősítő kiegészítők sorában, valamint limitált példányszámú, esetleg egyszeri modellekben nyilvánult meg, ám a jelek szerint sorozatgyártású sportmodellel készülnek az illetékesek.

A legizgalmasabb Volvók következő generációjában az új Drive-E motorcsalád tagjai dolgoznak majd. Ez 320-350 lóerős, kétliteres benzinmotort és 220 lóerőnél is erősebb dízelt jelenthet, amelynek erejét elektronokkal tornássza majd a Polestar a konkurensek szintjére.

 

Az első kerekeket nyolcfokozatú automataváltón hajtó benzines és dízel erőforrásokkal ellentétben az akkumulátorokból nyert erő a hátsó kerekeket hajtja majd. Ezzel a megoldással a kis hengerűrtartalmú motorokat alsó fordulaton különösen tudnák erősíteni, miközben a sportmodellek hatékonysága is kiemelkedő lenne. Időponttal egyelőre nem szolgált Hans Baath, de annyi biztos, hogy még jó pár évet kell várnunk a hibrid sportmodellek érkezéséig.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.