Elkelt az egyedülálló utcai Porsche, a 935

A Porsche Exclusive már az 1980-as évek közepe óta épít személyre szabott járműveket.

Kenéz Tibor
2014. 05. 21. 6:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Porschék testre szabásával foglalkozó gyári műhely első munkája egy átalakított 930 Turbo volt, amit más néven „935 Streetnek” hívnak. Nem csak az első átalakítás volt ez, hanem a legextrémebb is egyben. A szaúd-arábiai megrendelőt, Mansour Ojjehet – aki a TAG csoport társtulajdonosa és vezérigazgatója, amely többek között a McLaren 21százalékát is birtokolja – teljes mértékben lenyűgözték a Porsche 935 versenyautó sikerei, és úgy döntött, minden áron szeretne egyet magának is.

Természetesen azzal nem elégedett volna meg az üzletember, hogyha rendelkezésére bocsájtanak egy pályaautót, hiszen ő szerette volna az utcán is hajtani a minden kényelmi extrával felszerelt 935-öst. Persze nem csupán igényeket támasztott az arab úriember, hiszen egy impozáns összeget is felajánlott a gyártónak, aki elfogadta az ajánlatot és a Porsche Exclusive segítségével egy vadonatúj 930-as átalakításába kezdett a versenyautó mintájára.

A különlegességbe egy, a 934-esből érkező 3,3 literes turbómotor került, amit 375 lóerőre hergeltek. Emellett a fékeket, a felfüggesztést és a külső elemeket egyenesen a 935-ből kölcsönözték az egyedülálló négykerekűhöz. Az egyébként rendkívül látványos Martini Racing festést sem örökölte az utcai versenyautó, helyette különleges bordó fényezést kapott, belül pedig finom, krémszínű bőrrel és a Porschénál akkor elsőként megjelenő fabetétekkel borítottak mindent.

Azóta is ez a jármű a legrészletesebben kidolgozott, Porsche Exclusive alkotás, amit mi sem bizonyít jobban, mint a 17 oldalas, 550 elemből álló számla, köztük olyan nyalánkságokkal, mint a Clarion hangrendszer, vagy a 345/35 VR15-ös gumiabroncsokon feszülő BBS felnik. Az autó ára sosem került nyilvánosságra, csak annyit lehet tudni, hogy körülbelül három 911 Turbónak felelt meg. A tulajdonos és testvére egyébként a Francia Riviérán használták a mindössze 19 312 kilométert futott utcai 935-öst.

 

Ahogyan minden ilyen járművet egyszer, most ezt is eladta tulajdonosa, méghozzá a tegnap tartott Bonhams’ Spa Classic Sale aukción, ahol a 90 és 120 millió forint közé jósolt árból végül „csak” 70 millió lett, ami jobban belegondolva nem is olyan nagy összeg egy ilyen egyedülálló darabért.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.