Előkelő puttonyos: itt a Mercedes C osztály T modell

A Mercedes C osztály modell kombi verziójának érkezését jelenthetjük.

Csizsek Ádám
2014. 05. 22. 16:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Persze praktikumával is igyekszik hódítani a csillagosok családjának legújabb tagja, de a természetes elegancia ugyanúgy minden porcikájában ott van. A C osztály puttonyos verziója mintegy 96 mm-rel nőtte túl elődjét, így összesen 4702 mm hosszan nyújtózik a stuttgartiak legtágasabb középkategóriása, míg tengelytáv tekintetében az előző generációhoz viszonyítva 80 mm-es növekedést diagnosztizálhatunk – az új C kombi tengelytávja 2840 mm.

Az öblös csomagtartóval rendelkező újdonság mindösszesen a B-oszlopig egyezik meg a szedánnal, onnantól hátrafelé szinte mindent átterveztek a német szakemberek. A gyártó elmondása szerint az elődhöz képest a lábtér mintegy 45 mm-rel nőtt, míg a 40 mm-rel nagyobb szélesség (1810 mm) a vállteret gyarapítja, de a fejtér is növekedett. A fő attrakciót persze a csomagtér jelenti, ami ezúttal 490 liternyi holmit vár tárt karokkal, vagyis tárt ajtóval.

Amennyiben a 40:20:40 arányban dönthető hátsó üléseket elfektetjük, már 1510 literes térfogat áll rendelkezésre – a háttámlákat a kényelem érdekében elektromosan lehet dönteni. Opcionális tételként a vásárlók választhatják az Easy Pack névre hallgató csomagot, amely az elektromos csomagtérajtó-nyitás mellett a láblóbálással való működtetést is magában foglalja – utóbbi azt jelenti, hogy teli kezekkel mindösszesen a lökhárító alá lendítve a lábat a csomagtér nyílik vagy csukódik. Noha a C osztály kombi verziója számos tekintetben nőtt az elődhöz képest, a korszerű anyagoknak és a modern tervezésnek köszönhetően ennek ellenére 65 kg-mal könnyebb.

Az opciós listán pedig olyan elemek is szerepelnek, mint a kategóriában továbbra is egyedinek számító automatikusan szintező légrugózás. A motorpalettát illetően persze nincsenek meglepetések, a szedánban teljesítő erőforrások kérhetők a kombiba is, legyen szó hátsókerék-hajtásról vagy immár a gyártó 4MATIC összkerékhajtási rendszeréről.

A benzinesek terén 156-tól egészen 333 lóerőig terjed a kínálat, míg dízelfronton 115 és 204 lóerő között válogathat a vevő. Már-már természetes módon hibridek is elérhetők az új csillagoshoz: a C300 BlueTEC HYBRID 204+27 lóerő leadására képes, míg a C350 BlueTEC HYBRID 211+65 lóerőt tud. A kombi verzió árusítása még 2014-ben, egészen pontosan szeptemberben megkezdődik.

A szedán verzió pedig már köztünk van, olyannyira, hogy a holnapi nap folyamán meg is kezdjük első tesztnapunkat vele: az Autó Pult hagyományosan kemény nyúzópróbáját először a 2,1 literes, 170 lóerős dízelmotoros kiadásnak kell teljesítenie. Ennél csak nehezebb dolga lesz a négyhengeres turbós benzinesnek: neki már a konkurensek mezőnyében kell minket meggyőznie.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.