Persze praktikumával is igyekszik hódítani a csillagosok családjának legújabb tagja, de a természetes elegancia ugyanúgy minden porcikájában ott van. A C osztály puttonyos verziója mintegy 96 mm-rel nőtte túl elődjét, így összesen 4702 mm hosszan nyújtózik a stuttgartiak legtágasabb középkategóriása, míg tengelytáv tekintetében az előző generációhoz viszonyítva 80 mm-es növekedést diagnosztizálhatunk – az új C kombi tengelytávja 2840 mm.
Az öblös csomagtartóval rendelkező újdonság mindösszesen a B-oszlopig egyezik meg a szedánnal, onnantól hátrafelé szinte mindent átterveztek a német szakemberek. A gyártó elmondása szerint az elődhöz képest a lábtér mintegy 45 mm-rel nőtt, míg a 40 mm-rel nagyobb szélesség (1810 mm) a vállteret gyarapítja, de a fejtér is növekedett. A fő attrakciót persze a csomagtér jelenti, ami ezúttal 490 liternyi holmit vár tárt karokkal, vagyis tárt ajtóval.
Amennyiben a 40:20:40 arányban dönthető hátsó üléseket elfektetjük, már 1510 literes térfogat áll rendelkezésre – a háttámlákat a kényelem érdekében elektromosan lehet dönteni. Opcionális tételként a vásárlók választhatják az Easy Pack névre hallgató csomagot, amely az elektromos csomagtérajtó-nyitás mellett a láblóbálással való működtetést is magában foglalja – utóbbi azt jelenti, hogy teli kezekkel mindösszesen a lökhárító alá lendítve a lábat a csomagtér nyílik vagy csukódik. Noha a C osztály kombi verziója számos tekintetben nőtt az elődhöz képest, a korszerű anyagoknak és a modern tervezésnek köszönhetően ennek ellenére 65 kg-mal könnyebb.
Az opciós listán pedig olyan elemek is szerepelnek, mint a kategóriában továbbra is egyedinek számító automatikusan szintező légrugózás. A motorpalettát illetően persze nincsenek meglepetések, a szedánban teljesítő erőforrások kérhetők a kombiba is, legyen szó hátsókerék-hajtásról vagy immár a gyártó 4MATIC összkerékhajtási rendszeréről.
A benzinesek terén 156-tól egészen 333 lóerőig terjed a kínálat, míg dízelfronton 115 és 204 lóerő között válogathat a vevő. Már-már természetes módon hibridek is elérhetők az új csillagoshoz: a C300 BlueTEC HYBRID 204+27 lóerő leadására képes, míg a C350 BlueTEC HYBRID 211+65 lóerőt tud. A kombi verzió árusítása még 2014-ben, egészen pontosan szeptemberben megkezdődik.
A szedán verzió pedig már köztünk van, olyannyira, hogy a holnapi nap folyamán meg is kezdjük első tesztnapunkat vele: az Autó Pult hagyományosan kemény nyúzópróbáját először a 2,1 literes, 170 lóerős dízelmotoros kiadásnak kell teljesítenie. Ennél csak nehezebb dolga lesz a négyhengeres turbós benzinesnek: neki már a konkurensek mezőnyében kell minket meggyőznie.