Ezúttal a Ford állított össze egy listát, hogy hol milyen modell fogy a legjobban. Példának okáért kifejezetten érdekes adat, hogy a forró Spanyolország vagy Görögország vásárlói választanak a legkevesebb alkalommal tetőablakot vagy napfénytetőt, miközben a hűvös Norvégia lakói pipálják be leggyakrabban ezt az extrát – a Norvégiában elkelt Fordok 15 százaléka napfénytetővel kerül forgalomba.
Színek terén továbbra is – vélhetően a sok-sok flottás vásárlás okán – a fehér dominál, az eladott 500 ezer Ford 23 százaléka fehérként gördül ki, míg a második legnépszerűbb árnyalat a maga 20 százalékával a fekete, a harmadik helyen pedig a 17 százalékos részesedést elérő szürke kullog.
Szinte minden országban e színek dominálnak. Írországban, Romániában és Lengyelországban az ezüst a leggyakoribb. Karosszériaváltozat tekintetében természetesen a kompaktoknak hála az ötajtós forma diadalmaskodik, amelyet az esetek 35 százalékában választanak a vevők, míg a szedánok részesedése 15 százalékra rúg. A benzinesek ezúttal 58 százalékos arányban kerülnek eladásra, a dízelek 41 százalékot képviselnek, a fennmaradó részt pedig az alternatív hajtású modellek teszik ki.
Érdekes pont, hogy Oroszországban továbbra is brutális dominanciát mutatnak a benzinesek, méghozzá 97 százalékkal. Mindeközben a dízelmotorokat a törökök kedvelik legjobban, hiszen náluk az eladott Fordok mintegy 64 százaléka kerül forgalomba öngyulladós erőforrással. Végül a váltók következnek: a Ford vásárlóinak nagy hányada (85 százalék) kapcsolgat inkább saját maga, míg a manuális váltómű részesedése Hollandiában a legmagasabb (96 százalék). Az automatákat az oroszok kedvelik inkább, ott a vevők 48 százaléka dönt az automata szerkezetek mellett.