Fékszárnyakat ki! Az Audi munkára fogja a levegőt

Az Audi a Wörthersee GTI találkozóra az A3 Clubsport Quattro koncepció formájában izgalmas csomagot vitt el.

Csizsek Ádám
2014. 05. 30. 11:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az öthengeres turbómotorral szerelt négyajtós különleges megoldást rejt. Ráadásul a koncepció bemutatásával az Audi két legyet üthet egy csapásra, ugyanis a rajongói visszajelzései alapján dönthet az autó jövőjéről. „Az A3 Clubsport Quattro megmutatja a találkozóra kilátogatóknak, hogy mennyire sportos potenciál rejlik az A3 család tagjaiban és a csúcskategóriás erőforrásainkban, mint amilyen a 2.5 TFSI” – mondta Ulrich Hackenberg, az Audi fejlesztési vezetője.

Gyakorlatilag mindent megad a tanulmányautó, legyen szó teljesítményről, megjelenésről vagy hangélményről. Ahogy korábban már megírtuk, az autó motorházába a németek 2,5 literes, turbós öthengerese került, méghozzá 525 lóerővel és 600 Nm-es nyomatékcsúccsal felvértezve. Az erőforráshoz hétfokozatú DSG dupla kuplungos automata váltó, valamint az ingolstadti márka méltán ismert quattro összkerékhajtási rendszere csatlakozik.

Az igazi érdekességet azonban az aktív hátsó szárny jelenti, amely a Ferrari, a Pagani vagy más szuperautók szerkezeteihez hasonlóan a levegőt fogja munkára a fékezések alkalmával. Az elektrohidraulikusan működtetett elem a gyártó szerint jótékonyan hat a féktávra, ugyanis 250 km/h-ról fékezve mintegy 12 méterrel csökken a megálláshoz szükséges távolság. A szárny vezérlése természetesen együttműködik a menetstabilizátorral és az intelligens fékerőelosztóval, így ezek még hatékonyabban tudnak munkálkodni, főként a megnövelt hátsó leszorítóerő okán.

A felemelkedő hátsó légterelőn ráadásul extra LED-es féklámpák kaptak helyet, hogy az Audi mögött haladó autós is értesüljön a különleges lassulásról. A Clubsport Quattrónak pedig elkél az extrém fékerő, hiszen az erőteljes motornak köszönhetően akár 310 km/h-val is száguldhat, miközben a 0–100-as sprinthez mindössze 3,6 szekundumra van szüksége.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.