Az öthengeres turbómotorral szerelt négyajtós különleges megoldást rejt. Ráadásul a koncepció bemutatásával az Audi két legyet üthet egy csapásra, ugyanis a rajongói visszajelzései alapján dönthet az autó jövőjéről. „Az A3 Clubsport Quattro megmutatja a találkozóra kilátogatóknak, hogy mennyire sportos potenciál rejlik az A3 család tagjaiban és a csúcskategóriás erőforrásainkban, mint amilyen a 2.5 TFSI” – mondta Ulrich Hackenberg, az Audi fejlesztési vezetője.
Gyakorlatilag mindent megad a tanulmányautó, legyen szó teljesítményről, megjelenésről vagy hangélményről. Ahogy korábban már megírtuk, az autó motorházába a németek 2,5 literes, turbós öthengerese került, méghozzá 525 lóerővel és 600 Nm-es nyomatékcsúccsal felvértezve. Az erőforráshoz hétfokozatú DSG dupla kuplungos automata váltó, valamint az ingolstadti márka méltán ismert quattro összkerékhajtási rendszere csatlakozik.
Az igazi érdekességet azonban az aktív hátsó szárny jelenti, amely a Ferrari, a Pagani vagy más szuperautók szerkezeteihez hasonlóan a levegőt fogja munkára a fékezések alkalmával. Az elektrohidraulikusan működtetett elem a gyártó szerint jótékonyan hat a féktávra, ugyanis 250 km/h-ról fékezve mintegy 12 méterrel csökken a megálláshoz szükséges távolság. A szárny vezérlése természetesen együttműködik a menetstabilizátorral és az intelligens fékerőelosztóval, így ezek még hatékonyabban tudnak munkálkodni, főként a megnövelt hátsó leszorítóerő okán.
A felemelkedő hátsó légterelőn ráadásul extra LED-es féklámpák kaptak helyet, hogy az Audi mögött haladó autós is értesüljön a különleges lassulásról. A Clubsport Quattrónak pedig elkél az extrém fékerő, hiszen az erőteljes motornak köszönhetően akár 310 km/h-val is száguldhat, miközben a 0–100-as sprinthez mindössze 3,6 szekundumra van szüksége.