Az 1963–64-re tervezett, versenyzésre szánt 18 példányból mindössze 12 látta meg a napvilágot. A típus a Ferrarikat próbálta meg leszorítani Le Mans trónjáról. Most a Jaguar örökségi üzletága úgy döntött, hogy felhasználja a maradék hat alvázszámot is, hogy teljes legyen a sorozat.
Természetesen a különleges példányok egy az egyben megegyeznek majd a hatvanas években elkészült típusokkal, beleértve az alumíniumblokkos, soros hathengeres, 3,8 literes motort és az alumíniumkarosszériát is. A fél tucat szerencsés vásárló még a különleges – a rengeteg könnyűfémnek köszönhetően az eredetinél 114 kilogrammal könnyebb – E-Type színét és belső összeállítását is maga választhatja meg.
Az örökségi üzletág vezetője, Derek Weale így nyilatkozott: „Az E-Type ikonikus jármű, a Lightweight változat pedig talán a legkívánatosabb a palettáról. Az, hogy befejezzük ezt a 18 darabos szériát majd 50 évvel az eredeti példányok bemutatkozása után, olyan lehetőség, amelyet nem hagyhatunk ki.”
Arról, hogy a gyárból frissen kigördülő E-Type Lightweightek mennyibe is fognak majd kerülni, egyelőre nincs információ, azonban biztosak lehetünk benne, hogy a gyártónak az összegtől függetlenül is nehéz lesz majd kiválasztania a hat szerencsést, aki kifizetheti a csillagászati összeget.