A limitált típust kívülről a fekete „repülő B” jelvény és az egyedi 21 colos kerekek árulják el. A modell három exkluzív színben lesz elérhető: az Oxford fehér mellett Britannia kék és birodalmi vörös fantázianévre hallgató fényezéssel kérhető a Mulsanne 95. Belül kék és fehér bőr borít mindent, amelyet vörös kontrasztvarrás dob fel. A különleges státuszról itt a dombornyomott 95-ös szám árulkodik az üléseken, valamint a megvilágított felirat a küszöbökön. A nemes hangulatot diófa borítás fokozza, méghozzá nem is akármilyen: a betéteket egy körülbelül 300-400 éves fa adja, amely 2007-ben hullott el Lincolnshire-ben.
Az alapok nem változtak: az 5,58 méter hosszú és közel 2 méter széles méretével a Rolls-Royce Phantomnak konkurenciát jelentő modell 2,6 tonnás tömegét a klasszikus, 6,75 literes V8-as motor mozgatja. Az erőforrás különlegessége, hogy ugyanekkora térfogatú elődje már az első Mulsanne-ban, 1980-ban is megtalálható volt – sőt a leghíresebb brit V8-as tulajdonképpen már 1969-től a márkánál szolgál.
Azért azt korántsem mondhatjuk, hogy változatlan formában került át a kizárólag a Bentley által fejlesztett modellbe (utóbbira egyébként az elmúlt közel nyolcvan évben nem volt példa), ugyanis újkori reinkarnációja immár 512 lóerő leadására képes. Ennél még inkább figyelemre méltó 1020 Nm-es nyomatéka, amely már 1800-as fordulaton a sofőr rendelkezésére áll. Persze az impozáns értékek elérésében két turbófeltöltő is segíti az erőforrást, amely így a nyolcfokozatú automata váltó és az összkerékhajtás tolmácsolásával akár 5,3 másodperc alatt is képes felgyorsítani álló helyzetből 100 km/h-ra a hatalmas testet, amely a gázpedál kitartó nyomásával akár 296 km/h-ra is felgyorsul.
Az étvágy és a környezetvédelem persze nem volt fő szempont a fejlesztésnél, amelyről a 16,9 literes fogyasztási és a 393 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási adat is árulkodik. Ha már impozáns adatok: elöl 400, hátul 370 mm átmérőjű, belső hűtésű féktárcsák dolgoznak, a hajtűkanyaroktól meg már előre retteghetnek a sofőrök: a 12,6 méteres fordulókör bonyodalmakat szülhet egy-egy élesebb fordulóban. Viszont a leendő tulajdonosok számára a beltér számít majd legjobban, és ez az a fejezet, ahol a luxusmodell remekel. Itt újdonságot jelent a komfort csomag, amely lábtámaszokkal és még kényelmesebb fejtámlákkal kényezteti a hátul ülőket, miközben zavartalan nyugalmukat függönyökkel is biztosítani igyekszik.
A már alapból 14 hangszórós audiorendszert némi felár ellenében 2200 wattos Naim gyártmányúra cseréli a gyártó, amely 20 hangszóróval kényezteti az elegáns koncerttermekhez szokott füleket. Természetesen az összes ma megtalálható elektronikai csatlakozóval és lejátszóval már alapfelszereltségként rendelkezik az autó, a funkciók részletes irányításáért pedig egy 8 colos érintőképernyő használható, amely igény szerint képes elrejteni magát, hogy a klasszikus belső tér rajongóinak is kedvére tegyen. A frissülés ezen a téren is újdonságokat hoz: a hátsó üléseken elhelyezett fa asztalkák kialakítása immár vezeték nélküli billentyűzet és iPad megtámasztására is megfelelő, amelyeket aztán az autó wifijének segítségével ruházhatunk fel internetkapcsolattal. A lépés nem újdonság: ilyet már a BMW-nél és a Citroënnél is láthattunk.
Egyetlenegy Mulsanne belső terének legyártásához százhetven munkaórára van szükség (ebből egyedül a kormányon 15 órát dolgoznak), amely jelzi, hogy a hatalmas összegért cserébe igazán körültekintően készítik el az autót leendő tulajdonosa számára. Természetesen a modell szinte összes porcikája személyre szabható, többek között 24 bőrszín, és rengeteg faborítás közül lehet választani, de kérésre (és természetesen némi felár ellenében) szinte akármilyen igényt kielégít a gyártó, persze a józan ész határain belül. Éppen ezért már szinte említésre sem méltó, hogy néhány új fényezés és betét is bekerült a széria kínálatba – hiszen már eddig is a luxus ötven árnyalata vett körül minket. Igaz, a kimondottan az autóhoz készült bőröndkészletre valószínűleg már több tulajdonos is várt – most már az ő igényeiket is kielégíti a gyártó.
A költségekről természetesen szerényen hallgat a Bentley, de információink szerint hazai forgalomba helyezéssel már az alapváltozatért is közel 80 milliót kell otthagynunk. Gondolom, senki sem lepődik meg azon, hogy a legendás, 6,75 literes, 12-vel félezernél is több lovat megmozgató dupla turbós V8-as motort kézzel készítik a szorgos dolgozók, darabját nem kevesebb mint 30 órán keresztül. A klasszikus erőforrást több mint 300 ponton alakították át a mérnökök annak érdekében, hogy az még erőteljesebb, kulturáltabb, takarékosabb és tisztább lehessen. A teljes vezérlés, a szívó rész és az irányító elektronika is módosult, a kis terhelés esetén lekapcsolódó hengerek pedig szintén komoly szerepet játszanak abban, hogy 15 százalékkal alacsonyabb lehessen az újdonság károsanyag-kibocsátása.
A világ egyik legkulturáltabb nyolchengeresének tesztelésére is meglehetősen komoly figyelmet fordít a Bentley: miután a 30 órás munkafázis után elkészült a remekmű, egy speciális kiegyensúlyozó padra állítják a gyáriak a motort, hogy ellenőrizhessék az összes forgó alkatrész tökéletes kiegyensúlyozottságát. Miután ez megvan, mindegyik darabot egy 80 perces bejáratás alá vetik, melynek során különféle terheléseket szimulálnak, sőt a végső fázisban még a leszabályozási fordulatszámig is feltornázzák a frissen épített V8-ast.