Levante, Alfieri, GranTurismo: megújul a Maserati kínálata

A Maserati Alfieri különösebb felhajtás nélkül jelent meg Genfben, ám annál nagyobb sikereket aratott.

Kenéz Tibor
2014. 05. 08. 15:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mi több, egy évvel a kupé variáns bemutatkozása után már a kabrióban is helyet foglalhatnak majd a Maserati vásárlói. A Jaguar F-type ellenfeleként kínált Alfieri egyébként a Ghibli/Quattroporte páros átalakított alapjaira épül majd, ellentétben a tanulmányautóval, ami a márka jelenlegi kupéjának, a GranTurismónak a padlólemezére épült.

Az egyébként igencsak látványos és agresszív koncepcióautó állítólag nem sokat fog változni, ami az elismeréseket látva nem is csoda. Már azt is elárulták az olaszok, hogy milyen erőforrásokkal találkozhatunk majd az új modell esetében. A belépőszintű, hátsókerék-hajtású Alfieri a márka 3,0 literes V6-os turbómotorját kapja meg 410 lóerővel, de a drágább verziókban is ez a szerkezet teljesít majd szolgálatot.

A 450 és 520 lóerős teljesítményszinten azonban már el kell, hogy búcsúzzunk a hátsókerék-hajtás élményeitől, hiszen ezekbe összkerékhajtást szerelnek a Maseratinál. A kupé és a kabrió természetesen teljes mértékben osztozni fog a hajtásláncokban, és a legkedvezőbb verziók 22 millió forint környékén kezdődhetnek.

Már az új GranTurismo bemutatásának időpontját is megosztották velünk a gyáriak, ami 2018-ra esik. Azzal, hogy az Alfieri kizárólag V6-os szívet kap, az olaszok kellő teret biztosítanak a nagyobb kupénak, hiszen a GT 3,8 literes turbós V8-asa 560 lóerőt teljesít majd, és ugyancsak a márka két szedánjának alapjait kapja majd meg. Arról, hogy a GranCabriónak lesz-e utódja, egyelőre nem tudni, hiszen a Maseratinál könnyen úgy vélhetik, hogy a kisebbik modell nyitott tetejű változata is elegendő lesz a kínálatban. Mindenesetre az évtized legvége előtt semmiképpen nem fog érkezni.

Az olaszok aktuális újdonsága addig is a márka első SUV-je lesz, hiszen a Levante nevet kapó hobbiterepes már 2015-ben megérkezik a kereskedésekbe. A modell kizárólag összkerékhajtással lesz elérhető, és motorkínálatát leginkább dízelek és V6-osok fogják szolgáltatni, leszámítva a legsportosabb verziót. A Porsche Cayenne Turbóval harcba szálló Maserati a Quattroporte V8-asával fog osztozni, így 560 lóerőt szabadíthat majd az aszfaltra.

A 2018-ra már a modellciklusuk derekánál járó szedánok is új hajtásláncokkal fognak frissülni. Mindkét típus kap egy V6-os benzinmotort 350 és 450 lóerős teljesítményszinttel, amiket mind hátsó-, mind összkerékhajtással megvásárolhatnak majd a szerencsések. Egy V8-assal is bővül majd a Ghibli és a Quattroporte kínálata: a több mint 555 vadlovat harcba küldő erőforrás kizárólag összkerékhajtással lesz elérhető. Dízelek terén is érkezik utánpótlás, amit egy V6-os motor fog jelenteni két teljesítményszinttel (250 és 275 lóerő), a hátsó kerekeket hajtva, míg egy 340 tagú ménest számláló változat kizárólag a nagyobbik négyajtósba kerül majd be, mind a négy kerékhez kapcsolva.

A Maseratinál tehát nem pihennek, és mindent megtesznek azért, hogy a 2018-ra tervezett 75 ezres éves eladási darabszámot teljesíteni tudják, ami a jelenlegi termelés ötszörösét jelenti. Az olaszok pedig arra alapoznak, hogy 2018-ra 100 százalékkal fog nőni a luxusautók piaca, amiből egy nagy szeletet szeretnének kiharapni. Várjuk az eredményeket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.