Kívülről enyhe, ám annál szembeötlőbb változásokat lehet felfedezni a felfrissült A7-en. A lámpatestek kaptak modernebb kialakítást, amelyet opcionálisan mátrix LED-es megvilágítással tetézhetünk. A világítótestek 25 diódája tökéletesen hivatott alkalmazkodni minden vezetési szituációhoz – természetesen teljesen automatikusan. A rendszer még a navigáció adatait is figyelembe veszi a fényelosztás lehető legjobb beállításához. Emellett a dinamikus indexfény külön show-elemként fokozza a megjelenést. Az új megvilágításhoz enyhén átformált lökhárítók és kipufogóvégek csatlakoznak a frissítés jegyében.
Belül jelentős változást nem találunk, mindössze néhány betét és színkombináció csempész újdonságot az összképbe. A sajtóképeket nézegetve nem is érezzük szükségét jelentősebb átformálásnak: a márkára jellemző módon kiválóan összeszerelt, magas minőségű beltér az opcionális barna teljes bőrkárpitozással és matt, eredeti hatást keltő fabetéttel nemcsak a szemet vonzza, hanem még monitoron keresztül is érintési vágyat kelt az emberben. Emellett a központi rendszer fejlődött, egészen pontosan gyorsult egy új Nvidia grafikus processzornak köszönhetően.
A motortérben az újonnan bemutatott V6-os dízelmotor család jelenti a legnagyobb újdonságot. A Győrben készülő V6-os TDI hengerűrtartalma maradt 2967 köbcentiméter és természetesen a 90 fokos hengerszög sem változott, azonban a gyengébb, eddig 204 lóerős változat teljesítménye 218 lóerőre, a 258 lóerős kivitelé pedig 272 lóerőre ugrott – utóbbi forgatónyomatéka eléri a 600 Nm-t. A 313 lóerős dupla turbós verzió a társakhoz hasonló módon erősödött: ezúttal már 320 lóerőt bíznak a mérnökök a nyolcsebességes bolygóműves automata váltóra. A többi verzió erőátviteléről hétsebességes dupla kuplungos automata gondoskodik.
Talán az erősödésnél is fontosabb, hogy tisztább lett az új erőforrás: a sajtóanyag szerint 13 százalékkal takarékosabb azonos konfigurációban, CO2-kibocsátása pedig mintegy 15 grammal csökkent kilométerenként, továbbá már teljesíti az Euro6-os normákat, emiatt pedig méltó módon érdemli ki az új egység a „Clean Diesel” (tiszta dízelmotor) utónevet. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a 218 lóerős kiadás az A7-ben elsőkerék-hajtással mindössze 4,7 literrel beéri 100 kilométeren, ami több mint nagyszerű érték.
Apropó, elsőkerék-hajtás: nálunk a forgalmazó valószínűleg továbbra is csak az összkerékhajtású quattro modelleket teszi elérhetővé, amelynek eredményeképpen a kínálat két legolcsóbb tagja, az egyaránt fokozatmentes váltóval szerelt 2.8 V6 FSI (204 LE) és 3.0 V6 TDI (218 LE) távol marad a hazai palettáról.
A benzines paletta újdonságát az S7 motorja adja: a négyliteres, dupla turbós V8-as az eddigi 420 lóerős teljesítményről 450 lóerőre erősödött, ami még paprikásabb menettulajdonságokról gondoskodik. A friss modellek hamarosan már rendelhetők, az első példányok kiszállítása pedig még a nyár folyamán megtörténhet. A hazai árakról egyelőre nincs információ, de a németországi helyzet alapján enyhe, hozzávetőlegesen 350 ezer forintos drágulásra számíthatunk. Ennek eredményeképpen az A7 Sportback beszállója 17,15 millióra adódik, míg az S7 esetében 27,3 millió forintos induló költségre számíthatunk extrák nélkül. Az RS7 frissítése egyelőre várat magára, de az 560 lóerős csúcsverzió ráncfelvarrott kiadására sem kell sokat várni.