Legutolsó fejlesztésüket a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatallal együttműködve alkották meg, méghozzá egy afféle biztonsági öv becsatolását biztosító rendszert. Várható volt, hogy előbb vagy utóbb az egyik gyártó megalkotja majd ezt a berendezést, mely csak abban az esetben teszi vezethetővé az autót, amennyiben mind a sofőr, mind pedig az első utas biztonsági öve be van kapcsolva.
Jennifer Ecclestone, a GM szóvivője elárulta, hogy a rendszer ugyanazt az érzékelőt használja az ülésben, amely a légzsákok bekapcsolásáért is felel. Azt is elárulta, hogy az autót be lehet majd indítani ettől függetlenül, de a vezetésre nem lesz alkalmas. A szerkezetet 2015-től olyan modellekbe szerelik majd be a gyáriak, mint a Chevrolet Cruze, Colorado, Silverado és a GMC Sierra. Eleinte a magányszemélyek számára nem lesz elérhető az egyébként opcionálisan kínált extra, mert a konszern először céges flottáknál szeretné tesztelni annak működését.
Az első időkben semmilyen felárat nem kérnek majd a rendszerért, hogy a pozitív visszajelzések esetén jövőre már szélesebb körben bevezethessék majd ezt a szolgáltatást. A Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal adatai szerint egyébként a sofőrök 87 százaléka már most is minden alkalommal visel biztonsági övet, ami még mindig a leghatékonyabb módja a sérülések elkerülésének. Persze ezzel a rendszerrel kapcsolatban is sok kétely merülhet fel, például, hogy az érzékelők meghibásodása esetén nem válik-e használhatatlanná a jármű.
Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy az Opel modellek is megkaphatják-e a berendezést, ám abban biztosak lehetünk, hogy ha beválik a GM terve, hamarosan a többi gyártó palettáján is találkozhatunk a néha rendkívül kellemetlen hangokon megszólaló biztonsági öv becsatolására figyelmeztető rendszer utódjával.