A gazdasági elemzők szerint az Opel és a General Motors (GM) nagy árat fizet a döntésért, hiszen megközelítőleg 550 millió eurót emészt fel az üzem bezárása. A GM nagyjából egy éve jelentette be, hogy a villámos márka profitjának növelése érdekében Bochumban lehúzzák a rolót, méghozzá 2016-ban. A vezetők azt remélik a döntéstől, hogy az Opel mintegy 10 év vergődés után újra profitot fog termelni.
Persze mindez nem ilyen egyszerű, maga az üzem bezárása hatalmas költséggel jár, a Reuters két, névtelen, de belsős forrásra hivatkozva több mint félmilliárd eurós végösszegről tett jelentést. A kiadási lista élét persze a költöztetés képviseli, a Zafira gyártásához szükséges szerszámok, gépek és gyártósorok mind Rüsselsheimbe vándorolnak majd. Emellett ki kell fizetni a mintegy 3300 dolgozót, akik extra összeget kapnak majd a korai üzemzárás okán.
Német lapértesülések szerint az Opel már alá is írta az átalakulással járó dokumentumokat és ezzel együtt az 550 millió eurós összegről is gondoskodik a gyártó. Mindemellett érdemes megjegyezni, hogy a következő generációs Astra gyártásáról is döntenie kell az Opelnek. Bochum kilőve, marad Ellesmere Port Angliában, vagy Gliwice Lengyelországban. Utóbbi potenciális lehetőségként merül fel, hiszen a villámosok az utóbbi időben 300 millió eurót invesztáltak a lengyel üzem fejlesztésébe.