Svédasztal: így néz ki az új Volvo XC90 belső tere

A Volvo első ízben az újdonság belső teréről rántja le a leplet. Az új XC90 bemutatkozik.

Szabó Péter
2014. 05. 29. 7:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ma veszi kezdetét a vadonatúj Volvo XC90 piacra lépése, amely a legutóbbi évek talán egyik legnagyobb várakozással övezett modellbevezetése, hiszen az új típus egyben a márka új filozófiai irányvonalát is első ízben mutatja meg.

Az előző XC90 modell bevezetésére 2002-ben került sor. Ez az autó a térkihasználás, a sokoldalúság és a biztonság egyedi kombinációjával a sport-szabadidőautók (SUV) szegmensének erős versenyzője lett, és az eladási adatok tekintetében is globális jelenséggé vált. A következő generáció esetében sem céloz meg kisebb magaslatokat a Volvo: nagy dobásra készülnek.

A Volvo által tervezett belsők közül eddig ez a legfényűzőbb, az ihletet pedig a Volvo szülőhazájából, Svédországból meríti. Igaz, első pillantásra a tagolásról és az alapformákról könnyen beugorhat a Jeep Grand Cherokee, de a részletek elárulják, hogy nála is igényesebb kialakítással lesz dolgunk. A skandináv formatervezést világszerte elismerés övezi a minőségi anyaghasználat, a letisztult, elegáns formák és a legmodernebb technológia ötvözéséért, a Volvo pedig ezen a vonalon haladva igyekszik meggyőző lenni.

„A legátütőbb jellegzetesség a tabletszerű érintőképernyős középkonzol, amely az autó belső irányítórendszerének a szíve” – mondja Thomas Ingenlath, a Volvo Cars formatervezési alelnöke. A rendszer ténylegesen gombok nélkül működik, az autó vezérlésének újszerű felfogását képviseli, és internetalapú eszközök és szolgáltatások széles köréhez biztosít hozzáférést.

Az új XC90 belső tere olyan anyagokat vegyít, mint a puha bőr és a kézműves részletekkel gazdagított fa, vagy például az Orreforrs – a híres svéd üvegműves márka – kristályüveg gombos sebességváltója, és a gyémánt metszetű Start/Stop és hangerő-szabályozó gombok.

„Ezek a részletek úgy lettek kialakítva, hogy ékszerként díszítsék a belső teret. Sokkal inkább egyfajta fényűző játékosságot, mint pusztán színtiszta funkcionalitást képviselnek” – mondta Robin Page, a Volvo Cars belső dizájn igazgatója. A gyári sajtóanyag szerint különösen kényelmes székeket sikerült megalkotni az XC90 számára, amelyek vékony kialakításuk miatt hozzájárulnak a tér még ügyesebb kialakításához, ezáltal pedig az akár hét utazó kényelméhez.

„Csakúgy mint a klasszikus skandináv székek, az új üléseink is azt igazolják, hogy a kényelemhez nem feltétlenül szükséges a vastag párnázottság. Az ülés ergonomikus kialakítású belső vázának egésze az emberi gerincoszlopra hasonlít. A rengeteg beállítási lehetőségnek köszönhetően valamennyi felhasználó megtalálhatja a számára ideális ülőhelyzetet” – mondja Robin Page.

Az alapfelszereltségnek számító Comfort ülések elektromos vezérléssel felszereltek, amely az állítható oldaltámaszokat, a szélesíthető ülőfelületet, a több irányban állítható deréktámaszt és a fejtámlák függőleges beállítását irányítja. A választható új Contour ülések a kialakításuknak köszönhetően a vállaktól a combokig terjedően nagyobb oldaltámasztást biztosítanak.

A második sorban három különálló, állítható háttámlájú ülés található. A középső üléssor csúsztatható, opcionálisan középső ülésbe épített emelőpárna kérhető a gyermekek számára. A harmadik sor akár elektromosan is dönthető ülései 170 centiméteres testmagasságig kínálnak kényelmet, és emeltebb mivoltuk okán jó előrelátást engednek. A második sor ülései alatt kialakított lábtér tovább növeli a kényelmet és a teret. A harmadik sor esetében különleges figyelmet kapott a ki- és beszállás megkönnyítése, a könnyebb kezelhetőség, és ennek köszönhetően a gyáriak szerint a legjobb harmadik üléssort sikerült létrehozni a szegmensen belül.

Mind a hét ülés hárompontos, övfeszítővel felszerelt biztonsági övvel rendelkezik, oldalütközés vagy borulás esetén pedig valamennyi ülést függönylégzsákok veszik körül. A vezetés közbeni közérzet szempontjából igazán lényeges a kellemes és friss klíma.

A Volvo XC90 új generációja felszerelhető négyzónás klímarendszerrel, amely az első ülések és a második sor utasainak egyedi beállításokat tesz lehetővé. A harmadik sor különálló légkondicionáló egysége egyes piacokon alapfelszereltségnek számít, más piacokon pedig külön rendelhető. A Volvo Cars ClearZone légtisztító rendszere a külső levegővel bejutó apró és ártalmas részecskéket és polleneket még hatékonyabban befogó új filterrel fejlődött tovább.

A páratlan hangélményekről felár ellenében a brit Bowers & Wilkins hangrendszer gondoskodik, melynek beszállítója a Harman csoport. A vadonatúj XC90 az első olyan modell, amely a Volvo méretezhető termékarchitektúrájával készül. Az új platform a nagy SUV-ben amellett, hogy sokkal tágabb formatervezési lehetőségeket biztosít, javítja a vezethetőséget és lehetővé teszi a legfrissebb biztonsági megoldások és az internetre csatlakoztatható technológiák beépítését, ráadásul a belső teret megnöveli.

A XC90 új generációjában található technológiai újításokról – beleértve a futóművet és a hajtásláncokat – július közepén olvashatunk majd, míg a legfrissebb biztonsági újításokról és a belső levegőminőségről szóló anyagokat július végén-augusztus elején teszi közzé a gyártó. Végül az autó külső leleplezésére augusztus végén kerül sor, a nagyközönség pedig először várhatóan az október legelején kezdődő párizsi autószalonon találkozhat majd az újító svéddel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.