A napokban pedig két új modellt is bemutattak. A már eddig is létező Iceni modelljüket bővítették ezúttal egy egész családdá, méghozzá a Magna utónevet kapó kupéval és a Venturer névre keresztelt kombiszerű verzióval. Sajnos egyelőre csak előbbiről osztottak meg velünk képeket információkat a gyáriak, de ezekből is megállapíthatjuk, hogy a Trident klasszikus vonalakkal próbál meg vevőket csalogatni magához.
A rendkívül hosszú motorháztetővel és hátratolt kabinnal megáldott Magna első ránézésre a legendás Jaguar E-typeot juttatja eszünkbe, még ha részleteiben nem is sokban hasonlít a két típus. Azt mindenkinek a saját szépérzékére bízzuk, hogy milyennek találja a Trident újdonságát, de azt megállapíthatjuk, hogy a sportautó emészthető vonalakkal van megáldva, sőt a hátul szélesen terpesztő kerékjárati íveket és hullámos tetővonalat kapó kupé kifejezetten látványosnak mondható.
A Trident autóinak igazi különlegessége azonban a motorháztető alatt található, hiszen az angol gyártó kizárólag gázolajos erőforrásokat használ. Esetünkben egy a GM által csak teherautókba épített 6,6 literes V8-as turbódízelt használtak fel a mérnökök, mely 395 lóerőt teljesít, amit egy hatfokozatú automataváltón keresztül juttat el a talajra. Ez ugyan elsőre nem hangzik soknak, de a 948 Nm-es csúcsnyomatékkal párosítva így is 3,8 másodperc alatt katapultálja 0-ról 100 km/h-s tempóra a Magnát, és a gyáriak szerint meg sem áll egészen 306 km/h-ig.
A cég mégis nyomatékszorzó technológiájára a legbüszkébb, aminek segítségével képesek voltak elérni ezeket az adatokat. Ezt az újdonságot felhasználva képesek létrehozni az erő, a sebesség és a fogyasztás hármasának legtökéletesebb egyensúlyát, aminek eredményeképpen – és egy hatalmas benzintankot felhasználva – a Magna akár 3200 kilométert is meg tud tenni egy teli tankkal.
A szigetországban 36 millió forintnak megfelelő fontért kínált sportautó természetesen olyan kényelmi és biztonsági extrákkal is fel van szerelve, mint a légkondicionáló, az elektromos ablakok, a bőrrel borított sportülések, CD-s rádió MP3 lejátszóval és Bluetooth kihangosítóval, de ABS, menetstabilizáló és légzsákok is találhatóak a Tridentben.
A kis cég olyan nagyhírű sportautókkal szeretne versenybe szállni a Magnával, mint a Jaguar XK vagy az Aston Martin DB9. Ezek persze nagyravágyó tervek, de a nagy teljesítménnyel és óriási hatótávolsággal bíró sportautó biztosan megragadja néhány tehetős vásárló fantáziáját. Mi mindenesetre kíváncsiak lennénk, hogy mire képes a dízel sportkupé.