Száguldás dízellel? Itt a Trident Iceni Magna

Talán még nem mindenki hallott a Tridentről, pedig az angol gyártó igen érdekes autókat kínál vásárlóinak.

Kenéz Tibor
2014. 05. 02. 4:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A napokban pedig két új modellt is bemutattak. A már eddig is létező Iceni modelljüket bővítették ezúttal egy egész családdá, méghozzá a Magna utónevet kapó kupéval és a Venturer névre keresztelt kombiszerű verzióval. Sajnos egyelőre csak előbbiről osztottak meg velünk képeket információkat a gyáriak, de ezekből is megállapíthatjuk, hogy a Trident klasszikus vonalakkal próbál meg vevőket csalogatni magához.

A rendkívül hosszú motorháztetővel és hátratolt kabinnal megáldott Magna első ránézésre a legendás Jaguar E-typeot juttatja eszünkbe, még ha részleteiben nem is sokban hasonlít a két típus. Azt mindenkinek a saját szépérzékére bízzuk, hogy milyennek találja a Trident újdonságát, de azt megállapíthatjuk, hogy a sportautó emészthető vonalakkal van megáldva, sőt a hátul szélesen terpesztő kerékjárati íveket és hullámos tetővonalat kapó kupé kifejezetten látványosnak mondható.

 

A Trident autóinak igazi különlegessége azonban a motorháztető alatt található, hiszen az angol gyártó kizárólag gázolajos erőforrásokat használ. Esetünkben egy a GM által csak teherautókba épített 6,6 literes V8-as turbódízelt használtak fel a mérnökök, mely 395 lóerőt teljesít, amit egy hatfokozatú automataváltón keresztül juttat el a talajra. Ez ugyan elsőre nem hangzik soknak, de a 948 Nm-es csúcsnyomatékkal párosítva így is 3,8 másodperc alatt katapultálja 0-ról 100 km/h-s tempóra a Magnát, és a gyáriak szerint meg sem áll egészen 306 km/h-ig.

A cég mégis nyomatékszorzó technológiájára a legbüszkébb, aminek segítségével képesek voltak elérni ezeket az adatokat. Ezt az újdonságot felhasználva képesek létrehozni az erő, a sebesség és a fogyasztás hármasának legtökéletesebb egyensúlyát, aminek eredményeképpen – és egy hatalmas benzintankot felhasználva – a Magna akár 3200 kilométert is meg tud tenni egy teli tankkal.

 

A szigetországban 36 millió forintnak megfelelő fontért kínált sportautó természetesen olyan kényelmi és biztonsági extrákkal is fel van szerelve, mint a légkondicionáló, az elektromos ablakok, a bőrrel borított sportülések, CD-s rádió MP3 lejátszóval és Bluetooth kihangosítóval, de ABS, menetstabilizáló és légzsákok is találhatóak a Tridentben.

A kis cég olyan nagyhírű sportautókkal szeretne versenybe szállni a Magnával, mint a Jaguar XK vagy az Aston Martin DB9. Ezek persze nagyravágyó tervek, de a nagy teljesítménnyel és óriási hatótávolsággal bíró sportautó biztosan megragadja néhány tehetős vásárló fantáziáját. Mi mindenesetre kíváncsiak lennénk, hogy mire képes a dízel sportkupé.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.