A Z4 kistestvére az új BMW 2-es Active Tourerben és a Mini Cooperben is szolgálatot teljesítő, elsőkerékhajtású UKL platformot kaphatja meg. Ez a lépés a gyártó rajongóinak körében nyilvánvalóan nem okoz majd túl nagy örömet, hiszen nem csak tovább csorbítja a márka hagyományait, hanem a rendeltetése szerint örömautónak készülő kis roadster vezetési élményéből is sokat elvesz.
Amíg a bajorok első egyterűjének és a következő generációs 1-es sorozat esetében még viszonylag könnyen lenyelik a békát a „fanok”, addig egy sportautó esetében már nehezebb lesz logikus magyarázattal szolgálni számukra. Pedig az 1,2 tonna alá becsült súly és a felépítés sokra predesztinálná az apró sportautót, ami így körülbelül 350 kilogrammal lehet majd kevesebb a nagy testvér Z4-nél.
Utóbbi egyébként önmagában sem egy nagy autó, így pedig az alá érkező Z2 méreteiben a Mazda MX-5 ellenfeleként indulhat majd harcba – amivel szemben szintén sokat ront az elsőkerékhajtás. Arról, hogy milyen erőforrások kerülhetnek majd a németek újdonságába, egyelőre semmilyen forrás nem nyilatkozott, azonban az alapok és a méretek tudatában szinte biztosra vehetjük, hogy a márka három- és négyhengeres motorjai kerülhetnek majd az autó orrába.
A pletykák már az M-es verziót is kilátásba helyezték, amibe egy kétliteres, négyhengeres, benzines turbómotor kerülhet 300 lóerő körüli teljesítménnyel. Ez azonban erősen kétséges, tudván, hogy a jelenlegi Z4-est sem vette kezelésbe a BMW gyári tuningműhelye. Habár az elsőkerékhajtás és a kis motorok kevésbé hozzák lázba az igazi autórajongókat, biztosak vagyunk benne, hogy amennyiben elkészül a Z2, a BMW a lehető legtöbbet kihozza majd a kis roadsterből. Kíváncsian várjuk, mit hoz a jövő.