Támad az oroszlán – a Peugeot célkeresztjében a VW

A PSA konszern „Back in the Race” jelmondattal hirdetett offenzívát a piaci részesedés növelésének érdekében.

Csizsek Ádám
2014. 05. 15. 12:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ráadásul nem csupán a modellekkel támad, hanem a tervek szerint az árakkal a németek színvonalára akar kerülni az oroszlános márka. Carlos Tavares, a francia gyártó új vezére a tömegcikkek gyártója helyett egy kifinomultabb márkát kíván létrehozni a Peugeot-ból, amelynek példányai ugyanannyiba kerülnek, mint a Volkswagen autói. Amennyiben a terv beválik, a PSA ismét szép profitot termelhet.

Jelen pillanatban a Peugeot modellek nettó ára átlagosan mintegy 6,5 százalékkal alacsonyabb a megegyező kategóriás Volkswagen típusokéhoz képest. Tavares ezt a differenciát kívánja két lépcsőben csökkenteni: első ízben, 2016-ra 4,7 százalékra mérsékelné a szakember a két márka árai közti eltérést, míg 2020-ra már csupán 0–3 százalék különbséget engedne meg. Tavares szerint a legújabb Peugeot modellek ehhez kiváló okot szolgáltatnak, hiszen a 208, a 2008 és a 308 minőségben és technikában is a Volkswagen szintjére emelkedett.

Mindeközben, ahogy már korábban is beszámoltunk róla, a Peugeot palettája a következő 4 évben összesen 16 modellre szűkül a jelenleg kapható 25-ről, míg 2022-re csupán 13-féle autót gyártanának a franciák, jobban fókuszálva minden egyes típusra. A pletykák szerint a Peugeot lemond a miniautók gyártásáról a jelenleg futó 108-as nyugdíjazását követően, s a másik végletet sem lovagolják meg az oroszlánosok a 807-es felélesztésével – e két területen a testvérmárka, a Citroёn számára hagyna több helyet a PSA.

Továbbá a 207 CC, a 308 CC és a 4008 is utód nélkül távozik majd a kínálatból, s a csekély sikert elérő 3008, valamint 5008 jövője sincs biztonságban. Ehelyett a Peugeot a kisautók, a kompaktok és a középkategóriások fejlesztésére összpontosít, amelyek közt szedán, csapott hátú és kombi is szerepel a különféle vásárlói ízléseknek megfelelve. Persze a crossoverek sem maradhatnak ki a kategória divatos és népszerű mivolta okán, ezeket az új MP2 moduláris platformra építik majd a franciák.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.