A 3.0 TDI legújabb generációjáról van szó, amely egyszerre lett erősebb, tisztább és takarékosabb. A motornak különben hazai jelentősége is van, ugyanis a jelenlegi típusokhoz hasonlóan vélhetően rendkívül sok példány fogja elhagyni a győri gyár kapuit.
A V6-os TDI hengerűrtartalma maradt 2967 köbcentiméter és természetesen a 90 fokos hengerszög sem változott, azonban a gyengébb, eddig 204 lóerős változat teljesítménye 218 lóerőre, a 258 lóerős kivitelé pedig 272 lóerőre ugrott – utóbbi forgatónyomatéka eléri a 600 Nm-t. A 313 lóerős dupla turbós verzió leváltásáról egyelőre nem szól a krónika, de minden bizonnyal a 3.0 TDI-széria legerősebbjét sem fogja elkerülni a kúra.
Talán az erősödésnél is fontosabb, hogy tisztább lett az új erőforrás: a sajtóanyag szerint 13 százalékkal takarékosabb azonos konfigurációban, CO2-kibocsátása pedig mintegy 15 grammal csökkent kilométerenként (a modell függvényében), továbbá már teljesíti az Euro 6-os normákat, emiatt pedig méltó módon érdemli ki az új egység a „Clean Diesel” (tiszta dízelmotor) utónevet. Később vélhetően a konszern több márkája – például Porsche, Volkswagen – is megkapja a legfrissebb V6-os jövevényt.