Tisztább és erősebb: új V6-os dízelmotor az Auditól

Az ingolstadti prémium gyártó a napokban Bécsben jelentette be legfrissebb dízelmotorját.

Vajda János
2014. 05. 09. 15:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 3.0 TDI legújabb generációjáról van szó, amely egyszerre lett erősebb, tisztább és takarékosabb. A motornak különben hazai jelentősége is van, ugyanis a jelenlegi típusokhoz hasonlóan vélhetően rendkívül sok példány fogja elhagyni a győri gyár kapuit.

A V6-os TDI hengerűrtartalma maradt 2967 köbcentiméter és természetesen a 90 fokos hengerszög sem változott, azonban a gyengébb, eddig 204 lóerős változat teljesítménye 218 lóerőre, a 258 lóerős kivitelé pedig 272 lóerőre ugrott – utóbbi forgatónyomatéka eléri a 600 Nm-t. A 313 lóerős dupla turbós verzió leváltásáról egyelőre nem szól a krónika, de minden bizonnyal a 3.0 TDI-széria legerősebbjét sem fogja elkerülni a kúra.

Talán az erősödésnél is fontosabb, hogy tisztább lett az új erőforrás: a sajtóanyag szerint 13 százalékkal takarékosabb azonos konfigurációban, CO2-kibocsátása pedig mintegy 15 grammal csökkent kilométerenként (a modell függvényében), továbbá már teljesíti az Euro 6-os normákat, emiatt pedig méltó módon érdemli ki az új egység a „Clean Diesel” (tiszta dízelmotor) utónevet. Később vélhetően a konszern több márkája – például Porsche, Volkswagen – is megkapja a legfrissebb V6-os jövevényt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.