Turbós SUV-val rúgja fel hagyományait a Lamborghini

Mint azt már tudjuk, a Bentley és a Rolls-Royce mellett a Lamborghini sem fog kimaradni a jóból, jön az Urus.

Kenéz Tibor
2014. 05. 07. 11:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az SUV-k rajongóinak nyomása alatt az olasz márka elkészíti a maga hobbiterepesét. De nem csak ezt a meglepetést tartogatja a gyártó. Ugyanis ha mindez még nem lenne elég ahhoz, hogy az olaszok hagyománytisztelő rajongóit kihozza a sodrából, akkor a gyáriak legújabb nyilatkozata már biztosan megteszi ezt. A Lamborghini első embere kijelentette, a sorozatgyártású SUV-ba bizony könnyedén turbós motor kerülhet, ami eddig még nem fordult elő a márka történelmében.

Ennek persze megvannak a kézzelfogható okai is, hiszen a hasonló sportautókkal foglalkozó gyártók nyaka körül is szorul a hurok, ugyanis hiába a nagy múlt és a kuriózumnak számító négykerekűek, bizony nekik is teljesíteni kell a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó normákat. Egyébként nem Stephan Winkelmann az első, aki felveti a bikások háza táján a turbómotorok lehetőségét, hiszen nemrég Maurizio Reggiani is azt mondta, hogy 3-4 éven belül muszáj elkövetniük ezt a szentségtörést.

Ha már felvetődött a lehetőség, akkor természetesen arról is érkeznek a találgatások, hogy milyen lehet a jövőbeli turbómotor. A legtöbben úgy gondolják, a konszerntárs Audi négyliteres, V8-as, az RS7-ben és az RS6-ban 560 lóerőt teljesítő dupla turbós erőforrását kaphatja majd meg a szériagyártású Urus. Ez már csak azért is logikus, mert ha a Lamborghini SUV-ja osztozni fog a hamarosan érkező Audi Q7 MLB platformjával – ahogyan a Bentley hobbiterepese is teszi majd –, akkor ennek a motornak a használatával jól járnának anyagilag az olaszok.

Arról, hogy hogyan is fog kinézni a bikás márka crossovere, egyelőre nincs pontos információ, ám Felipo Perini, az olaszok vezető formatervezője elárulta, hogy nem sokat fog változni a sorozatgyártású változat a 2012-es tanulmányautóhoz képest. Természetesen azt is elmondta, hogy a koncepción megtalálható igencsak költséges megoldásokat még egy olyan exkluzív gyártó sem engedheti meg magának, mint a Lamborghini, de igyekeznek a lehető legtöbbet megőrizni az Urus vonalaiból.

Ahogyan arra számítani lehet, a szériagyártásba küldött változat a szegmens legsportosabb négykerekűje szeretne lenni, amit a kifejezetten erre a célra kialakított kormányzás, váltó és futómű fog biztosítani – amik minden bizonnyal teljesen alkalmatlanná teszik majd a hobbiterepest valódi terepen való közlekedésre. A kuriózum állítólag 2017-re érkezik meg a kereskedésekbe, de addig még biztosan rengeteg információt szivárogtat majd ki a Lamborghini.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.