Vissza az elsők közé? Bemutatkozik a Nissan Pulsar

A Nissan az Almera személyében már gyártott kompakt modellt, de hosszú évek teltek el azóta.

Csizsek Ádám
2014. 05. 23. 6:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A minap a Nissan már mutatott ízelítőt az új kompaktról, azonban a leplet csak most rántották le róla a japánok – a bemutatót követően ősszel kezdődik meg az ígéretes alsó-középkategóriás modell forgalmazása Európában. A Pulsarnak új fiúként olyan szegmensben kell helytállnia, ahol a Ford Focus, az Opel Astra, vagy épp a Volkswagen Golf már régóta versenyez, s akkor az Év autója díjat elnyerő Peugeot 308-ról, valamint a roppant vonzó Mazda 3-ról nem is beszéltünk.

A Nissan kifejezetten az európai igényekre, az öreg kontinens lakóinak ízlésvilágához igazította a Pulsart a fejlesztés során. Az autó frontja egyértelműen a gyártó új formai irányzata szerint készült, a jellegzetes, befelé nyilazott LED-es nappali menetfények és a fényszórók, valamint a hűtőmaszk formája a remek, új Qashqai és a nemrégiben debütált X-Trail orráról már ismerős.

A Pulsar impozáns, 2700 mm-es tengelytávval érkezik, ami már önmagában is sokat sejtet, miközben hossza 4385 mm – ilyen értékektől meglehetősen tágas utasteret várunk. A Nissan kiemeli, hogy a lábtér és a válltér tekintetében rögtön a kategória élére ugrik az újdonság.

A műszerfal ugyancsak a Qashqaiból ismerős, letisztult, egyszerű elemekkel operál, mégis kellemes összképet mutat. Amennyiben anyagminőségben és összeszerelést tekintve is az SUV szintjét képviseli a Pulsar, akkor az utastér mindenképpen nagy fegyverténye lesz a többiekkel szemben. Biztonsági asszisztensekből pedig nincs hiány, a Nissan holttérfigyelővel, sávtartóval, ráfutásgátlóval és mozgótárgy-figyelővel tömte meg az új kompaktot. A műszerfalon a NissanConnect rendszer figyel, amely tesztünkben a Qashqaiba építve már bizonyította rátermettségét.

A motorháztető alatt újdonságra nem számíthatunk, de ennek ellenére tisztességes motorpalettával jön a Pulsar: az alapot az 1.2 DIG-T turbómotor adja 115 lóerővel, de 2015 első felében már jön az 1,6-os turbós benzines 190 lovas verziója, amely példának okáért a Juke-ban már vendégeskedett nálunk.

Dízelfronton a takarékos 1.5 dCi nyit 110 lóerővel és 260 Nm-rel, mindösszesen 3,6 literes étvágy mellett, de várhatóan hamarosan a 130 lovas 1.6 Energy dCi is megérkezik majd a kínálatba. Minden motorhoz alapvetően hatfokozatú kézi váltót társít a Nissan, de opcionálisan a japánoktól megszokott fokozatmentes CVT automata is elérhető lesz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.