A minap a Nissan már mutatott ízelítőt az új kompaktról, azonban a leplet csak most rántották le róla a japánok – a bemutatót követően ősszel kezdődik meg az ígéretes alsó-középkategóriás modell forgalmazása Európában. A Pulsarnak új fiúként olyan szegmensben kell helytállnia, ahol a Ford Focus, az Opel Astra, vagy épp a Volkswagen Golf már régóta versenyez, s akkor az Év autója díjat elnyerő Peugeot 308-ról, valamint a roppant vonzó Mazda 3-ról nem is beszéltünk.
A Nissan kifejezetten az európai igényekre, az öreg kontinens lakóinak ízlésvilágához igazította a Pulsart a fejlesztés során. Az autó frontja egyértelműen a gyártó új formai irányzata szerint készült, a jellegzetes, befelé nyilazott LED-es nappali menetfények és a fényszórók, valamint a hűtőmaszk formája a remek, új Qashqai és a nemrégiben debütált X-Trail orráról már ismerős.
A Pulsar impozáns, 2700 mm-es tengelytávval érkezik, ami már önmagában is sokat sejtet, miközben hossza 4385 mm – ilyen értékektől meglehetősen tágas utasteret várunk. A Nissan kiemeli, hogy a lábtér és a válltér tekintetében rögtön a kategória élére ugrik az újdonság.
A műszerfal ugyancsak a Qashqaiból ismerős, letisztult, egyszerű elemekkel operál, mégis kellemes összképet mutat. Amennyiben anyagminőségben és összeszerelést tekintve is az SUV szintjét képviseli a Pulsar, akkor az utastér mindenképpen nagy fegyverténye lesz a többiekkel szemben. Biztonsági asszisztensekből pedig nincs hiány, a Nissan holttérfigyelővel, sávtartóval, ráfutásgátlóval és mozgótárgy-figyelővel tömte meg az új kompaktot. A műszerfalon a NissanConnect rendszer figyel, amely tesztünkben a Qashqaiba építve már bizonyította rátermettségét.
A motorháztető alatt újdonságra nem számíthatunk, de ennek ellenére tisztességes motorpalettával jön a Pulsar: az alapot az 1.2 DIG-T turbómotor adja 115 lóerővel, de 2015 első felében már jön az 1,6-os turbós benzines 190 lovas verziója, amely példának okáért a Juke-ban már vendégeskedett nálunk.
Dízelfronton a takarékos 1.5 dCi nyit 110 lóerővel és 260 Nm-rel, mindösszesen 3,6 literes étvágy mellett, de várhatóan hamarosan a 130 lovas 1.6 Energy dCi is megérkezik majd a kínálatba. Minden motorhoz alapvetően hatfokozatú kézi váltót társít a Nissan, de opcionálisan a japánoktól megszokott fokozatmentes CVT automata is elérhető lesz.