Ez viszont hamarosan megváltozik, ugyanis éppen az előbb említett típus legújabb generációjával jöhet el az új időszámítás a márkánál. A 2016-ra tervezett bemutatón egy alapjaitól újjáépített modellel találkozhatunk majd, ami az Aston Martin legújabb padlólemezére épül majd, leváltva a már a 2000-es évek eleje óta használatos VH platformot. A DB9 utódja nemcsak alapjait tekintve, hanem formatervileg is megújul majd, amire már rég vártak a márka rajongói.
A legfontosabb újdonság azonban a Mercedes–Benzcel kötött megállapodásból fakadó AMG erőforrások használata lesz. A hírek szerint a hamarosan a Mercedes AMG GT-ben bemutatkozó négyliteres, dupla turbós V8-as is bekerül majd az angolok kínálatába amellett, hogy megmarad a sokak által imádott V12-es is, mely az AMG hatliteres dupla turbós blokkjára épül majd. A közreműködés a két márka között nem csak a motorok terén lehet jövedelmező az Aston Martinnak, hiszen a jelenlegi, elavult központi rendszerük, szegényes vezetéstámogató rendszereik és biztonsági asszisztenseik palettája is sokat fog profitálni az egyezségből.
Ez pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy a mai felgyorsult világban lépést tudjon tartani a vásárlói igényekkel a klasszikus túrakupékat gyártó márka. A 2017-re sorozatgyártásba kerülő vadonatúj DB9 után egy évvel később a kisebbik modelljük, a Vantage utódját is köszönthetjük majd, hogy további egy év elteltével már a jelenlegi kínálat legfrissebb darabját, a Vanquisht is leváltsák az új alapokra épülő örökösre.
A Rapide sorsáról egyelőre nincs hivatalos információ, ahogyan a Lagonda SUV sem kapott még véglegesen zöld utat a vezetőségtől, de ha mégis érkeznének, akkor is csak legkorábban 2020–2021 környékén. Az Aston Martin tehát kívül-belül nagy megújulásra készül, amelyet már alig vár a világ, hiszen az angol gyártó eleganciája és a Mercedes–Benz precizitása és teljesítménye csakis jóval kecsegtet.