Abban már eddig is biztosak lehettünk, hogy a bajor gyártó kisautójának legújabb változata azt az UKL1 nevű platformot kapja majd, ami a legújabb Miniben és a 2-es Active Tourerben is megtalálható, ez pedig azt jelenti, hogy el kell búcsúznunk a négykerék-hajtástól. A pletykák azt is tudni vélik, hogy az Audi A3 Limousine-nak és a Mercedes–Benz CLA-nak újabb ellenfelet állítva a BMW a három- és ötajtós változatok mellett egy szedánnal is bővíti majd az 1-es kínálatát – hacsak ez a modell nem 2-es Gran Coupé néven kerül majd forgalomba, ami nem lenne meglepő húzás.
A 2018-ban érkező legkisebb bajornak természetesen megnyújtják a tengelytávját, aminek köszönhetően belül nagyobb terekkel tudja majd kényeztetni az utasait. Az alumíniumelemeket sem hagyják majd ki az 1-esből, amivel értékes kilókat faraghatnak majd le a súlyból, az ezzel járó fogyasztáscsökkenésről nem is beszélve. Az erőforrások tekintetében valószínűleg szintén nem ér majd nagy meglepetés bennünket, hiszen bár a németek legújabb háromhengeres motorjai bekerülnek majd a legkisebb modellbe, azokat már ismerhetjük a Mini kínálatából.
A páratlan hengerszámú szerkezetek mellett természetesen a négyhengeresek is bekerülnek majd az autóba. Egyes értesülések szerint a következő generációs 1-es legvadabb változatát egy kétliteres, dupla turbós benzines lélegeztet majd, ami körülbelül 360 lóerőt fog tudni produkálni, ráadásul mindezt négy kerékre eresztve. Ehhez a variánshoz nagy valószínűséggel köze lesz majd az M GmbH-nak is, ám valószínűleg csak az M Performance programon keresztül.
A következő generációs 1-esben tehát, úgy tűnik, sajnos el kell majd búcsúznunk a BMW kitűnő, háromliteres sorhatosától, valamint a hátsókerék-hajtástól is, ami a márka rajongóinak szomorú hír lehet. A németek azonban biztosan nem fogják hagyni, hogy lankadjon a lelkesedés, így kíváncsian várjuk, mi lesz a végeredmény.