Hogy érdemes legyen hegyezni a füleket, arról már a 38,7 millió forinttól elérhető 500-as alapmodellben is egy 4,7 literes, biturbó V8-as gondoskodik, amelyet egyelőre csak összkerékhajtással kínál a forgalmazó. A motor 455 lóerős teljesítménye 5250-es fordulattól 5500-ig folyamatosan rendelkezésre áll, az impozáns 700 Nm-es nyomaték pedig már 1 800-as fordulattól jelentkezik, s 3500-ig elkísér minket.
A 4,6 másodperc körüli 0–100-as sprintre magáért beszél, a végsebességet természetesen elektronika szigora határozza meg 250 km/h-ban. A fokozatok váltásáról egyébként szokott módon hétsebességes bolygóműves automataváltó gondoskodik. A vegyes gyári fogyasztás felszereltségtől függően várhatóan 9,4 és 9,9 liter között alakul. Van már feljebb is. Az S 63 AMG Coupé 4M szintén összkerékhajtással és még erősebb V8-assal száll a ringbe, igaz, ennek meg is kérik az árát a Mercedes-Benz kereskedésben. Az 52,9 milliós induló árba szerencsére legalább gazdagabb felszereltség is tartozik.
És lefelé? Hátsókerékhajtás igen, de szerényebb erőforrás nem várható, kiemelendő a Coupé exkluzív státuszát, amelyet a 40 millió forint körüli induló ár is erősít. Egyelőre az is kérdéses, hogy az S osztályban bemutatkozott hálózatról tölthető hibrid hajtásláncot megkapja-e a kétajtós verzió – valószínűleg ez a fogadtatás és a kereslet függvénye.
Persze az alapárból nem lehet kiindulni, amit az is mutat, hogy az 500-as modellt méltó módon felszerelve könnyedén 45 millió forint fölé ugrik a listaár, ha pedig az extrák pipálgatását a teljes igényével folytatjuk 57 millió forintig is eljuthatunk. Ha ugyanezt tesszük az AMG verzióval, akkor 66,4 millióig jutunk, de ezt még a nagyteljesítményű kerámia fékrendszerrel, hasított bőr hatású kormánykerékkel, szénszálas motorburkolattal még 3,5 millióval fokozhatjuk. Erre mondják azt: a luxust meg kell fizetni.