37,8 milló a beszálló a Mercedes S-Coupé világába

Már hazánkban is rendelhető a Mercedes–Benz CL utódja, s a forgalmazó az árcédulát is nyilvánosságra hozta.

Szabó Péter
2014. 06. 15. 16:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hogy érdemes legyen hegyezni a füleket, arról már a 38,7 millió forinttól elérhető 500-as alapmodellben is egy 4,7 literes, biturbó V8-as gondoskodik, amelyet egyelőre csak összkerékhajtással kínál a forgalmazó. A motor 455 lóerős teljesítménye 5250-es fordulattól 5500-ig folyamatosan rendelkezésre áll, az impozáns 700 Nm-es nyomaték  pedig már 1 800-as fordulattól jelentkezik, s 3500-ig elkísér minket.

A 4,6 másodperc körüli 0–100-as sprintre magáért beszél, a végsebességet természetesen elektronika szigora határozza meg 250 km/h-ban. A fokozatok váltásáról egyébként szokott módon hétsebességes bolygóműves automataváltó gondoskodik. A vegyes gyári fogyasztás felszereltségtől függően várhatóan 9,4 és 9,9 liter között alakul. Van már feljebb is. Az S 63 AMG Coupé 4M szintén összkerékhajtással és még erősebb V8-assal száll a ringbe, igaz, ennek meg is kérik az árát a Mercedes-Benz kereskedésben. Az 52,9 milliós induló árba szerencsére legalább gazdagabb felszereltség is tartozik.

 

És lefelé? Hátsókerékhajtás igen, de szerényebb erőforrás nem várható, kiemelendő a Coupé exkluzív státuszát, amelyet a 40 millió forint körüli induló ár is erősít. Egyelőre az is kérdéses, hogy az S osztályban bemutatkozott hálózatról tölthető hibrid hajtásláncot megkapja-e a kétajtós verzió – valószínűleg ez a fogadtatás és a kereslet függvénye.

Persze az alapárból nem lehet kiindulni, amit az is mutat, hogy az 500-as modellt méltó módon felszerelve könnyedén 45 millió forint fölé ugrik a listaár, ha pedig az extrák pipálgatását a teljes igényével folytatjuk 57 millió forintig is eljuthatunk. Ha ugyanezt tesszük az AMG verzióval, akkor 66,4 millióig jutunk, de ezt még a nagyteljesítményű kerámia fékrendszerrel, hasított bőr hatású kormánykerékkel, szénszálas motorburkolattal még 3,5 millióval fokozhatjuk. Erre mondják azt: a luxust meg kell fizetni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.