Erre a legújabb bizonyítékot a Ford esete szolgáltatja: egyetlen nap alatt 88 új autókereskedést nyitottak Földünk legnagyobb országában. Múlt csütörtökön, azaz június 19-én 88 újdonsült szalonigazgató készülhetett fel beszédjére. A kék oválos márka egyetlen nap alatt több mint 10 százalékkal, 750-re bővítette kínai kereskedései számát.
Magasnak tűnik a szám? A milliárdos népesség, a fejlődés és az autóipar fokozott jelenléte még ennél is többet indokol a márka szakértői szerint, így a jövőben újabb bővülésről hallhatunk, igaz, vélhetően egyik sem lesz ennyire rekordgyanús. Az új szalonok 75 százaléka egyébként olyan városokban nyitotta meg kapuit, amelyek méret szerinti besorolás alapján csupán a negyedik szintet érik el.
A méreteket jól jellemzi, hogy ezek is budapestnyi méretű, milliós városok. A Ford kínai stratégiája abból áll, hogy a „nagy csatatereket” elkerülve inkább olyan területeken hódítson, ahol a többi gyártó még nincs jelen. Ezért indokolt a sietség: ha időben meghódítják az addig kizárólag hazai négykerekűeket használó réteget, akkor a konkurensek érkezésével is vaskos, márkahű táboruk marad.