A kellemes meleg sok szempontból kedvező, viszont a közlekedés szempontjából a nyár és a forróság már annál inkább kellemetlen lehet. Túlhevülve képes az ember rossz döntéseket hozni, ráadásul a türelem határai is szűkülnek a normál állapotokhoz képest, mindenki ingerlékenyebb és könnyebben dühbe gurul a nyári napon. Mindez persze érthető is, hiszen akár klímával, de még inkább klíma nélkül egy 30-35 fokos dugót végigszenvedni nem épp leányálom.
Emiatt fontos, hogy tényleg minden esetben próbáljunk türelmesek, higgadtak maradni a többi közlekedővel szemben, még akkor is, ha nem ártottunk senkinek, ugyanis az erőszak csak további erőszakot szül, amit jobb elkerülni inkább. Nyáron ráadásul sokan veszik ki szabadságukat egy-egy vakáció miatt, s a sok-sok autóval utazó csak fokozza a felhevült helyzetet. A száraz, meleg nyári napokon sosem árt, ha van egy palack szénsavmentes ásványvíz a csomagtartóban – még ha langyos is, jól esik néhány korty folyadék a tikkasztó napon. Emellett a párszáz forintos árnyékolók is aranyat érnek a tűző napsütésben, legfőképp, ha gyermekkel utazunk.
A szélvédőre illeszkedő napellenzővel a hosszú parkolások alatt óvhatjuk meg a műszerfalt és a kezelőszerveket a felforrósodástól, menet közben pedig az oldalablakokra felcuppantható árnyékolókkal tehetjük elviselhetőbbé az utasteret. A legjobb megoldás persze a klíma, azonban nem árt tudni, hogy csínján kell bánni vele: maximum 5-6 fokos különbséget érdemes tartani a külső és a belső hőmérséklet között. A túlhűtött utastér miatt kiszálláskor a szervezet terhelése nagyobb, s a megfázás esélye is növekszik. A fúvókákat semmiképpen se állítsuk közvetlenül az utasokra, sokkal hasznosabb közvetetten hűteni a testet. A klímát bizonyos időszakonként érdemes szakszervizben átnézetni, esetlegesen cseréltetni az elöregedett tömítéseket, s a gáz utántöltése is esedékes lehet – egy kis odafigyeléssel sokat javíthatunk egy pokoli hőségben megtett út kényelmén.
Továbbá olajcsere alkalmával a pollenszűrőt is cserélni kell, hogy tiszta, friss levegő kerüljön befúvásra. Ahol klíma nincs, ott az utólagos fóliázás is jó megoldás lehet, azonban a hővédő vagy sötétítő fóliák felhelyezésével érdemes szakembert felkeresni, aki minőségi alapanyagokkal dolgozik és tisztában van azzal, hogy melyik üvegfelületet szabad fóliázni. A technikáról sem szabad megfeledkezni. Az akkumulátor nem csupán télen, hanem nyáron is szélsőséges hőmérsékletnek van kitéve, s a régebbi fajta, nyílt cellás verziók kiszáradása, károsodása ebben az időszakban ugyanolyan veszélyt jelent, mint a téli haldoklás. Ennél talán fontosabb és jellemzőbb a hűtőrendszer hibája a forróságban.