A hivatalos bemutatóra ugyan még várni kell, azonban már szinte álcázatlanul rója tesztköreit a kompakt hátsókerekes, amely mindent egybevetve sokak számára a bajorok legkívánatosabb típusa lehet. Az 1-es Cabriolet utódja nagy meglepetésekkel vélhetően nem fog szolgálni, ugyanis továbbviszi elődjének jellemzőit, az új 2-es Coupé technikáját, formavilágát és megoldásait alkalmazva.
A 4,43 méter hosszú és 269 cm-es tengelytávolságú típus talán legfontosabb ismérve, hogy a magasabb kategóriájú 4-essel ellentétben, és elődjéhez hasonlóan vászonkupolát fog viselni, vagyis a vászontetőket preferáló kabriómániások végre újra találnak megfelelő modellt a BMW kínálatában. A többrétegű vászontető jelentősen továbbfejlesztett zajszigeteléssel büszkélkedhet majd, valószínűleg több színben is elérhető lesz, és körülbelül 30-40 km/h-s sebességig bizonyára menet közben is mozgathatjuk.
Az autó csomagtartója nyitott tetővel körülbelül 280, míg felhúzott kupolával 320-330 liter körül várható, amihez ha hozzávesszük a négy személy számára is elfogadhatóan tágas utasteret, bebizonyosodik, hogy egy egész praktikus kabrióról beszélhetünk. Nem meglepő, hogy a teljes motor- és hajtáslánc-kínálat a 2-es kupéból érkezik, ami annyit tesz, hogy alapvetően kétliteres, 4-hengeres benzin- vagy dízelmotorokkal számolhatunk, a kínálatot pedig az M235i névre hallgató soros hathengeres benzines koronázza meg, felhőtlen vezetési élményt szolgáltatva sofőrjének.
Az induló dízelmotor, a 218d 143 lóerőt és 320 Nm-t állít csatasorba, s ezt követi a 220d 184 lóerővel és 380 Nm-rel, míg a gázolajos csúcsot a 225d képviseli, 218 lóerőt és 450 Nm-t mozgósítva. Benzinfronton már a 20i nevű 184 lovas (270 Nm) motor is kiváló partnerünk lehet, de még több izgalmat szolgáltathat a 245 lovas (350 Nm) 28i, de a legtöbb izgalmat kétségtelenül a 3 literes, egyturbós, sorhatos M235i jelenti, 326 lóerővel és 450 Nm-rel, sportautós teljesítményt szolgáltatva. Egyes erőforrások a hátsókerékhajtás mellett összkerékhajtással is elérhetőek lesznek, a széria 6 fokozatú kézi váltó mellé pedig a remek 8 fokozatú automata szolgáltat alternatívát.
A kupékhoz képest a 2-es kabrió túlsúlya nagyjából 100 kilogrammra várható, ami azt jelenti, hogy minden erőforrás esetében minimálisan gyengébb menetteljesítményekkel és kicsit magasabb fogyasztással számolhatunk, de annyi bizonyos, hogy a kabriózás élménye bőven kárpótol majd mindenkit a deficitért, valamint a magasabb vételárért. A BMW 2-es kabrió – amelynek legnagyobb konkurense kétségtelenül a győri gyártású, új Audi A3 Cabriolet – várhatóan idén ősszel, a Párizsi Autószalonon fog debütálni, vagyis az első ügyfelek valószínűleg már csak a következő kabriószezonban fogják élvezni a nyitott tetős autózás örömeit. Az árakról egyelőre nincsenek információink, azonban várakozásaink szerint a 2-es Cabrio indulóára (218d) 9 millió forint körül várható, míg a csúcsmodell (M235i) kb. 13,5 millió forinttól kelleti majd magát.