A kabriózás szerelmeseinek: küszöbön a BMW 2 kabrió

A BMW modellkínálatában nyitható tetős autókban nincs hiány, ám máris jön a következő modell.

Vajda János
2014. 06. 10. 6:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hivatalos bemutatóra ugyan még várni kell, azonban már szinte álcázatlanul rója tesztköreit a kompakt hátsókerekes, amely mindent egybevetve sokak számára a bajorok legkívánatosabb típusa lehet. Az 1-es Cabriolet utódja nagy meglepetésekkel vélhetően nem fog szolgálni, ugyanis továbbviszi elődjének jellemzőit, az új 2-es Coupé technikáját, formavilágát és megoldásait alkalmazva.

A 4,43 méter hosszú és 269 cm-es tengelytávolságú típus talán legfontosabb ismérve, hogy a magasabb kategóriájú 4-essel ellentétben, és elődjéhez hasonlóan vászonkupolát fog viselni, vagyis a vászontetőket preferáló kabriómániások végre újra találnak megfelelő modellt a BMW kínálatában. A többrétegű vászontető jelentősen továbbfejlesztett zajszigeteléssel büszkélkedhet majd, valószínűleg több színben is elérhető lesz, és körülbelül 30-40 km/h-s sebességig bizonyára menet közben is mozgathatjuk.

 

Az autó csomagtartója nyitott tetővel körülbelül 280, míg felhúzott kupolával 320-330 liter körül várható, amihez ha hozzávesszük a négy személy számára is elfogadhatóan tágas utasteret, bebizonyosodik, hogy egy egész praktikus kabrióról beszélhetünk. Nem meglepő, hogy a teljes motor- és hajtáslánc-kínálat a 2-es kupéból érkezik, ami annyit tesz, hogy alapvetően kétliteres, 4-hengeres benzin- vagy dízelmotorokkal számolhatunk, a kínálatot pedig az M235i névre hallgató soros hathengeres benzines koronázza meg, felhőtlen vezetési élményt szolgáltatva sofőrjének.

Az induló dízelmotor, a 218d 143 lóerőt és 320 Nm-t állít csatasorba, s ezt követi a 220d 184 lóerővel és 380 Nm-rel, míg a gázolajos csúcsot a 225d képviseli, 218 lóerőt és 450 Nm-t mozgósítva. Benzinfronton már a 20i nevű 184 lovas (270 Nm) motor is kiváló partnerünk lehet, de még több izgalmat szolgáltathat a 245 lovas (350 Nm) 28i, de a legtöbb izgalmat kétségtelenül a 3 literes, egyturbós, sorhatos M235i jelenti, 326 lóerővel és 450 Nm-rel, sportautós teljesítményt szolgáltatva. Egyes erőforrások a hátsókerékhajtás mellett összkerékhajtással is elérhetőek lesznek, a széria 6 fokozatú kézi váltó mellé pedig a remek 8 fokozatú automata szolgáltat alternatívát.

 

A kupékhoz képest a 2-es kabrió túlsúlya nagyjából 100 kilogrammra várható, ami azt jelenti, hogy minden erőforrás esetében minimálisan gyengébb menetteljesítményekkel és kicsit magasabb fogyasztással számolhatunk, de annyi bizonyos, hogy a kabriózás élménye bőven kárpótol majd mindenkit a deficitért, valamint a magasabb vételárért. A BMW 2-es kabrió – amelynek legnagyobb konkurense kétségtelenül a győri gyártású, új Audi A3 Cabriolet – várhatóan idén ősszel, a Párizsi Autószalonon fog debütálni, vagyis az első ügyfelek valószínűleg már csak a következő kabriószezonban fogják élvezni a nyitott tetős autózás örömeit. Az árakról egyelőre nincsenek információink, azonban várakozásaink szerint a 2-es Cabrio indulóára (218d) 9 millió forint körül várható, míg a csúcsmodell (M235i) kb. 13,5 millió forinttól kelleti majd magát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.