A király új ruhája: bemutatkozik az új Audi RS7

Az Audi A7 múlt heti frissítése után a sorozat csúcsmodelljének aktualizált verziójáról is lehullt a lepel.

Szabó Péter
2014. 06. 04. 5:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kívülről enyhe, ám annál szembeötlőbb változásokat lehet felfedezni a felfrissült RS7-en. A lámpatestek kaptak modernebb kialakítást, amelyet opcionálisan mátrix LED-es megvilágítással tetézhetünk. A világítótestek 25 diódája tökéletesen hivatott alkalmazkodni minden vezetési szituációhoz – természetesen teljesen automatikusan. A rendszer még a navigáció adatait is figyelembe veszi a fényelosztás lehető legjobb beállításához. Emellett a dinamikus indexfény külön show-elemként fokozza a megjelenést. Az új megvilágításhoz enyhén átformált lökhárítók csatlakoznak a frissítés jegyében.

Belül jelentős változást nem találunk, mindössze néhány új betét és színkombináció csempész újdonságot az összképbe. A sajtóképeket nézegetve nem is érezzük szükségét jelentősebb átformálásnak: a márkára jellemző módon kiválóan összeszerelt, magas minőségű beltér könnyen vált ki szimpátiát. Emellett a központi rendszer fejlődött, egészen pontosan gyorsult egy új Nvidia grafikus processzornak köszönhetően.

A motortérben a sorozat többi tagjával ellentétben nem változott semmi, igaz, az 560 lóerős teljesítménynél többet felesleges is elvárni. Ahogy a frissítés előtt, úgy a lemezek alatt most is a hengerlekapcsolással rendelkező 4.0 TFSI-t találjuk. A csúcsteljesítmény ezúttal viszont 560 lóerő, amely 40 lóerővel még a nálunk 3,8 másodperces, mért 0–100-at futott S8-at is lekörözi. Így nem csoda, hogy a gyári adatok 3,9 szekundumot jósolnak az álló helyzetből 100 km/h-ra történő gyorsulásra, miközben a vásárló kérésére (amelyet néhány pénzköteggel nyomatékosít) akár 305 km/h-ra is fokozhatják az elektronikusan limitált végsebességet. A lehengerlő teljesítmény ellenére a szerénységnek is marad terep: ezt a ráncfelvarrás során 3 deciliterrel 9,5 l/100 km-re javult fogyasztási adat képviseli.

A részletekben elmerülve azért bőven akad ámuldozásra ok: a tekintélyes csúcsteljesítmény például 5700-tól 6700-ig állandóan rendelkezésre áll, de a 700 Nm-es csúcsnyomaték is 1750 és 5500 között bármikor lehívható – ezek az adatok is a motorban rejlő, félelmetes kiaknázatlan potenciált szemléltetik. Végtére is a turbók 1,2 bar túltöltése nem is olyan sok. Persze, már erre is teljes joggal mondhatjuk, hogy feleslegesen rengeteg – egészen addig, amíg néhány napot, hetet, hónapot el nem töltünk a modell volánja mögött. Hogy ne csak a számok tükrében érezzünk izgalmakat, opcionálisan a gyártó gombbal kapcsolható sportkipufogót is kínál az újdonsághoz. Tapasztalatunk szerint erre szükség is van, a jó hangszigetelés ugyanis minimálisra redukálta a józanabb kipufogójú verziókban élvezhető hangélményt.

 

Természetesen az RS7 is az Audi legfejlettebb összkerékhajtási rendszerét kapja, amelyhez az erőt nyolcfokozatú bolygóműves automataváltó közvetíti – ebből aztán alapból 60 százalék terheli a hátsó kerekeket. Opcionálisan hátra önzáró differenciálművet kérhetünk, amely tapasztalataink szerint csodát tesz az egyébként semlegességre hangolt típusokkal. A gyorsabb kanyarvételt segíti az alaposan áttervezett széria légrugózás is, ami a hagyományos verziókhoz képest 20 mm-rel alacsonyabban tartja a karosszériát. A lehengerlő számokat egy újabb tekintélyes adat ellenpontozza: a szériában 20, opcionálisan 21 colos kerekek mögött 390 mm-es első féktárcsákat találunk, amelyeket hatdugattyús fékek szorongatnak. Felár ellenében a minden gyűrődést jól bíró 420 mm-es szénszál-kerámia tárcsákat is kérhetjük.

A friss A7-ek hamarosan már rendelhetőek, az első példányok kiszállítása pedig még a nyár folyamán megtörténhet. A hazai árakról egyelőre nincs információ, de a németországi helyzet alapján enyhe drágulásra számíthatunk. Igaz, a hozzávetőlegesen 100 ezer forintos plusz nevetséges tételként hathat a 35,3 milliós alapár tükrében, főleg ha hozzátesszük, hogy ezt az opciók lelkes pipálgatásával akár az 50 milliós álomhatárig is fokozhatjuk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.