Persze versenyzésről az erőteljesen tőkehiányos istállónál szó sincs, hiszen a nevezés már régen lezárult, azonban a német Kodewa csapattal összedolgozva a gyártó hétvégén leplezi le LMP1-L kategóriás versenygépét, a Lotus T129 LMP1 prototípust. Az eredeti tervek alapján az autó az egész 2014-es Wolrd Endurance Championship évadot a pályán szerette volna tölteni, de úgy alakult, hogy csak most tudták bemutatni.
A T129 állítólag teljesen más formatervet kap, mint a gyártó tavalyi LMP2-es autója, a T128, amit szintén a Kodewa készített fel. Az erőt egy V6-os, dupla turbós erőforrásból meríti majd a négykerekű, mely az AER-től származik, de a Michelin és az Xtrac is szerepel a beszállítók listáján, ami garantálja a magas minőséget.
A jelentések szerint a T129-est a Le Mans-i hétvége után hamarosan tesztre fogják, és a csapatnál azt remélik, hogy a következő, szeptember 20-i austini viadalra már bevethető lesz a versenygép. Egyelőre még csak egy pilóta kiléte hivatalos, aki nem más, mint Christijan Albers.
Több találgatás is napvilágot látott, hogy mi lehet az oka a késői bemutatónak: az egyik a késői motorbeszállító-váltás, melynek során az eredetileg tervezett Audi erőforrást az AER szerkezetére cserélték, míg a másik a Kodewa tulajdonosának magasztos tervei. Colin Kolles vezette a nemrégiben megszűnt HRT Formula–1-es csapatot, és a közeljövőben állítólag szeretne visszatérni a száguldó cirkuszba, méghozzá egy román csapattal, a Forza Rossa Racinggel.
Utóbb említett cég egyébként a Ferrari romániai beszállítója, melynek a román egészségügyi miniszter, Ion Bazac a tulajdonosa, aki szintén az F1-be való beszálláson gondolkodik. Arról, hogy ennek a projektnek mi lesz a sorsa, egyelőre nem tudni, az viszont biztos, hogy a Lotus T129, ha nem is Le Mans-ban, de előbb vagy utóbb pályára lép.