Sok más márka sem panaszkodhat: a teljes értékesítés 13 százalékot gyarapodott. A Maserati kiugró teljesítménye nem véletlen: a még mindig népszerű GranTurismo és az új Quattroporte mellett az elérhetőbb Ghibli produkál hatalmas forgalmat. Ha a többi új modell megérkezik, alaposan felköthetik a nadrágot a márka eddig nyugodt munkára ítélt kereskedői.
Az autóipar teljes fejlődésébe persze alaposan belejátszik Kína és az amerikai piac, hiszen Európában évek óta csökkenő kereslet mutatkozik a gépkocsik iránt. Nem véletlen a keleten régi motorosnak számító Audi 25 százalékos növekedése, de többnyire az új modelleket bemutató, egyébként pedig kis vagy átlagos méretű választékkal rendelkező gyártók jó szereplését láthatjuk: a Lexus, az Infiniti, a Jeep, a Land Rover, a Bentley mind 20-30 százalékkal fokozta eladásait a tavalyi évhez képest.
A hónap veszteseit nagyítóval kell keresni. A Smart és a Chrysler gyengeségén nem lepődünk meg, de a Volkswagen értékesítéseinek 15,4 százalékos csökkenése némileg meglepő. A Mini és a Jaguar 3,5 és 9,1 százalékos forgalomcsökkenését néhány hónapon belül az új sorozat megrendelései, illetve a beszálló XE megjelenése bizonyosan ellensúlyozza. A Volvo számára a mínusz 20 százalékos értékesítési szám kicsit aggasztó, de az új XC90 ezt némileg helyrebillentheti, pozitívba pedig majd a kínai piacon való erősebb megjelenés fordítja át.