A gyártó ügyesen adagolja az információkat, már a prototípust sem takargatja. A Corsa ötödik sorozata az Opel törpeautójának megoldásait örökli, ám formailag a nagyobb külső természetesen új részletekkel is szolgál. A végleges formára csak az októberi premier során derül fény, de már tudjuk, hogy mit fogunk találni a lemezek alatt. Az alapokat a jelenleg futó generáció némileg átdolgozott platformja adja, s a gyártás helye is ugyanúgy Németország és Spanyolország lesz.
Ez azt is jelenti, hogy jelentős tömegcsökkentést hiába várunk az új nemzedék kapcsán – a hatékonyság javítását inkább új motorokkal kívánja elérni az Opel. Ami a hajtásláncokat illeti, a beszállót az új, magyar gyártású háromhengeres erőforrás adja. Az egyliteres, közvetlen befecskendezéses motor két teljesítményszinttel lesz majd elérhető: a gyengébbik 90, az erősebbik 115 lóerőt ad le – a literenkénti 115 lóerő teljesítmény nagy szó. A csúcsnyomaték egységesen 166 newtonméter lesz, mely már 1800/perc fordulattól elérhető. Az új erőforráshoz egy friss fejlesztésű hatfokozatú kézi váltó jár, mely mindössze 37 kilogrammot nyom, és a start-stop rendszerrel karöltve alapáron jár mindkét variánshoz. Ezekkel a tulajdonságokkal a gyáriak szerint a gyengébbik verzió hozzávetőlegesen 4,5 literes fogyasztással beéri.
Az egyliteres szívet némi felárért a szintén új fejlesztésű, Szentgotthárdon készülő, négyhengeres, 1,2 literes turbómotorra cserélhetjük. Dízelfronton a már ismert – szintén új – 1,6 literes szerkezet lesz választható, 110 és 136 lóerős teljesítményszinteken, körülbelül 3,5 és 4,0 literes étvággyal.
Belül egy nagy érintőképernyő kap főszerepet, s az utastér személyre szabhatóságát is növelik a szakemberek. Egyes források szerint az árak változatlanok maradnak, miközben a minőség emelkedik. Hogy mennyire, három-négy hónap múlva, az autószalon előtti hajrában megtudhatjuk.