Maga Dieter Zetsche, a Daimler AG ura mesélt a minap arról, hogy ő is optimista a ForFour debütálásával kapcsolatosan. „Az új ForFour lényegében a ForTwo kiterjesztett verziója, és a kétüléses karakterének minden eleme benne is megvan. Szélesebb az autó a hosszhoz viszonyítva, ugyanúgy hátul kerül beépítésre a motor és még további sok-sok apróság várja majd a vásárlókat. Tehát a Smart génje teljes egészében meglesz a négyszemélyesben is” – mondta Zetsche.
Noha a Mercedes nagy sikerekre számít a ForFour kapcsán, egyelőre még nincs terv az amerikai forgalmazást illetően, pedig az Egyesült Államok piaca nagy hatással lenne az értékesítésre. A korábbi generációt sem forgalmazták a tengerentúlon, s az öreg kontinensen sem volt népszerű az előd: 2004 és 2006 között mindösszesen 133 000 példány talált gazdára.
Épp emiatt fog radikálisan eltérni az újdonság az első generációs ForFour koncepciójától. A Renault garázsából érkező platform és motor máris biztos alapokat nyújt, az összeszerelés pedig a kis franciával együtt Szlovéniában zajlik majd. A Twingóval mintegy 70 százalékban megegyező Smart azonban Zetsche és a gyártó ígérete szerint alaposan eltér majd a testvértől, hiszen ízig-vérig Smartot faragnak belőle a németek. Mindez persze hatással lesz az árazásra is, ahol az autó valószínűleg eltörpül az árak nagysága mellett.