A főbb számok: 510 lóerő és 650 Nm. Nem eget rengető adatok, nem literteljesítmény-bajnok motor, hiszen a bajorok és az ingolstadtiak is rendelkeznek potens erőforrással hasonló lökettérfogatban, azonban a maximális teljesítmény és a csúcsnyomaték nem minden – a Mercedes a lehető legújabb technológiákkal tömte teli az új erőforrást, amelynek hangját a minap már meg is hallhattuk. Az új, M178-as kódnéven futó motor a mintegy tízéves, szívó 6,2 literes V8-ast (M159) nyugdíjazza hamarosan.
Az új V8-as tehát négyliteres, egészen pontosan 3982 köbcentiméteres lökettérfogattal bír, hengerszöge pedig 90 fokos és hengersoronként egy-egy turbótöltő lélegezteti. A közvetlen befecskendezéses nyolchengeres blokkja öntött alumínium, kompressziója 10.5:1, furata 83, lökete pedig 92 mm. Érdekességképpen a 45 AMG modellek 360 lóerős, kétliteres turbómotorja is ugyanilyen geometriával rendelkezik.
A turbófeltöltőket a Borg Warner szállítja – a mérnökök a motor tetejére, a két hengersor közé préselték be őket, ahogy tette az Audi a 4.0 TFSI, a BMW pedig 4.4-es V8 (S63) esetében. Christian Enderle, az AMG erőforrásainak koordinátora szerint ez a felállás teszi lehetővé, hogy az M178 mintegy 88 mm-rel rövidebb legyen, mint az előd M159. A párhuzamosan dolgozó feltöltők 2,3 bar nyomást képesek előállítani, a töltőlevegő visszahűtéséről pedig vízhűtéssel ellátott intercooler gondoskodik. Az új, négyliteres nyolchengeres továbbá a második olyan erőforrás az AMG kötelékében, amelybe a Bosch piezo befecskendezőit építették. Az újfajta injektorok egy ciklusban akár hét különálló befecskendezést is képesek megvalósítani.
A hengerek falát a Mercedes–Benz szabadalmaztatott Nanoslide súrlódáscsökkentő bevonatával látták el, a hengerfej természetesen alumínium, a kenésről pedig szárazkarteres olajozás gondoskodik. A kipufogó a turbókból indul ki a motor felső traktusán, ahol épp emiatt igazán nagy forróság alakul ki. A nyolchengeres teljesítménye 510 lóerőre adódik, amely 6250 1/perces főtengelyfordulatnál jelentkezik, miközben a 650 Nm-es nyomatékcsúcs már 1750-es fordulattól rendelkezésre áll, egészen 4750-ig. A literteljesítmény így 128 lóerőre jön ki, szemben a maximálisan 631 lóerőt produkáló előd 102 lovas literteljesítményével. A hagyományos SLS AMG-kbe persze gyengébb verzió került, 95 lóerős literteljesítménnyel.
A fordulatszám 7000-nél maximalizálódik, és természetesen az Euro 6-os normákat is képes teljesíteni a Mercedes-AMG GT nyolchengerese. Noha a 6,2 litereshez képest az új motor mintegy 2226 köbcentivel kisebb lökettérfogat és teljesítménye is alacsonyabb 81 lóerővel, karakterisztikája mindenképp kedvezőbb: a maximális erő már 6250-nél megérkezik, szemben a régi szívómotor 7000-nél elérhető teljesítménycsúcsával. Noha az előd is büszke lehetett a relatíve alacsony fordulatom, egészen pontosan 3000-nél ébredő csúcsnyomatékra, az M178-as újdonság a turbófeltöltésnek hála már 1750-nél képes leadni a maximális forgatónyomatékot. Elsőként tehát a Mercedes-AMG GT lemezei alá építve debütál az új, négyliteres, nyolchengeres motor, a későbbiekben viszont több csillagos modellbe, így a C 63 AMG-be is beépítik a németek.