Egyedi motorokkal érkezett a sebességfesztiválra az Ariel

Goodwoodban felhördültek a nyolchengeresek, a sebességmániások a legnemesebb cél érdekében égetik a benzint.

Csizsek Ádám
2014. 06. 29. 11:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A felvonultatott márkák között az Ariel is, azonban ezúttal nem a páratlan Atom széria újabb tagjára büszkék a britek, hanem motorkerékpárjukra. Az Ace néven életre hívott kétkerekűeket 2015-ben kezdik majd gyártani a szigetországban. A motorkerékpár váza természetesen az Atom térhálós vázszerkezetére hajaz, ám ezúttal egyetlen alumínium tömbből megmunkált vázról van szó.

Noha mindösszesen egyetlen motorkerékpárt élesít az Atom, mégis többféle stílusból választhatnak a majdani vásárlók: az újdonság konfigurálható sportmotorként vagy akár cruiserként is, így praktikusan szélesebbre húzva a palettát. Ahogy az Atom, úgy az Ariel motorkerékpárja is a Honda alkatrészeire épül. Az Ariel Ace olyan szintű egyedi tervezést és felszereltséget kínál, amit másutt nem nagyon láthatunk: „A lehetőségek száma gyakorlatilag végtelen. Valamennyi Ace modellt kifejezetten a vásárló személyére szabjuk. Megértjük és megvalósítjuk a vásárló kívánságát, bármi is legyen az” – mondta büszkén Simon Saunders, az Ariel első embere.

Az alapmotort a Honda VFR1200-as sport-túra motorból származó 1237 köbcentiméteres, vízhűtéses V4-es, 175 lóerős erőforrás szolgáltatja. Az Ariel saját motorvezérlést készített a japánok erőforrásához, amelynek karakterisztikája jobban passzol a gyártó stílusához, így a végleges teljesítményt még nem ismerhetjük. Az Ariel 265 km/h-ra becsüli az Ace végsebességét, miközben 0-ról 100 km/h-ra nagyjából 3,5 szekundum alatt képes felgyorsulni az újdonság. Hogy mivel fokozza az Ariel az Ace személyre szabhatóságát és egyediségét?

Példának okáért többféle ülésből, markolatból, kipufogóból választhat a vásárló, de ugyanígy a fékek, a tank űrtartalma és stílusa terén is variálhatnak a majdani tulajdonosok. A legjelentősebb persze a kétféle frontrész, vagyis a két teljesen különböző felépítésű villa – a hagyományos, kétcsöves első teleszkóp mellett egy radikálisabb gerenda-villás megoldást ajánl a gyártó. A Somerset bázisú Ariel 100-150 motorkerékpár gyártását tervezi évente és már 2015 januárjában nekilátnának a munkának a britek. Ugyanazt az egyedi gyártást alkalmazzák majd az építés során, amit az Atomok esetében, tehát egyetlen szakember építi meg a motort teljes egészében, majd szignózza azt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.