Előzenekar: itt a 140 lóerős, 1 literes Ford Fiesta

A Ford a Fiestából már készített hamisítatlan sportverziót az ST személyében, most harmonikusabb verzió jön.

Csizsek Ádám
2014. 06. 23. 5:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kék oválosok a kis modellbe a legkisebb motort szerelték, tiszteletre méltó teljesítménnyel. A gyártó Red és Black Edition néven hozza forgalomba az újdonságot, amely leginkább a 130 lóerővel bíró Renault Clio GT (1.2 TCe; 0–100 km/h: 9.4 s) és a 150 lovas Volkswagen Polo GT (1.4 TSI; 0–100 km/h: n. a.) ligájában focizik majd. Olyan kisautók ezek, amelyek közepesen erős motorral a közlekedés dinamikusabb felét képviselik, de komfortosságuk és praktikumuk is megmarad, hiszen közel sem kompromisszummentes aszfaltszaggatók.

A Ford azonban nem a sokak által kedvelt és az ST-ben lévő 1,6-os, 150 lóerős verzióját pakolta a Fiesta orrába, hanem az új, háromhengeres, egyliteres EcoBoost erőforrást skálázták fel a szakemberek 140 lóerőre. Eddig csupán 100 és 125 lóerővel lehetett kapni a kis turbómotort, ám az új verzió megjelenésével gyakorlatilag teljessé válik a paletta. A sportos Red és Black Edition az izmosabb szív révén már 9 szekundum alatt eléri a 100 km/h-s tempót, míg csúcssebessége 201 km/h-ban állapodik meg.

Noha a Ford állítása szerint a Bugatti Veyron és a Ferrari 458 Speciale literteljesítményét is túlszárnyalja a csöppnyi motorból előcsalogatott sok-sok paripa, mégsem fair szívómotorokhoz viszonyítani a feltöltött erőforrás képességeit. A Volkswagen és a Citroёn már túllépett ezen, sőt, a Mercedes–Benz is nagyobb literteljesítményt csikar ki kétliteres erőforrásából. A dinamikus Fiesta verziók takarékosságban sem rosszak, a gyártó szerint mindösszesen 4,5 litert gurít le vegyes üzemben a torkán az újdonság, ami szén-dioxidban 104 g/km-nek felel meg.

A vörös és fekete különkiadások a sportosság jegyében keményebb, feszesebb futóművel készülnek, s az ötfokozatú manuális váltó áttételeit (érdekes, hogy nem kapott 6 fokozatot) is rövidebbre vették a mérnökök, miközben az elektromos rásegítésű szervokormány karakterisztikája ugyancsak áthangolásra került. A piros és fekete színben elérhető kiadáshoz mérgesebb lökhárítók és 16-os vagy opcionálisan 17 hüvelykes könnyűfém felnik járnak, a tetőt, a szoknyákat és a légterelőt pedig az ellenkező színűre fújják. Az utastérben ugyancsak visszaköszön a piros-fekete kontraszt, ám odabenn az újdonságok sora ezzel véget is ér. A Ford Fiesta Red és Black Edition árusítását szeptemberben kezdi majd meg a forgalmazó, s vélhetően az árakról is csak az árusításhoz közeledvén tájékozódhatunk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.