A kék oválosok a kis modellbe a legkisebb motort szerelték, tiszteletre méltó teljesítménnyel. A gyártó Red és Black Edition néven hozza forgalomba az újdonságot, amely leginkább a 130 lóerővel bíró Renault Clio GT (1.2 TCe; 0–100 km/h: 9.4 s) és a 150 lovas Volkswagen Polo GT (1.4 TSI; 0–100 km/h: n. a.) ligájában focizik majd. Olyan kisautók ezek, amelyek közepesen erős motorral a közlekedés dinamikusabb felét képviselik, de komfortosságuk és praktikumuk is megmarad, hiszen közel sem kompromisszummentes aszfaltszaggatók.
A Ford azonban nem a sokak által kedvelt és az ST-ben lévő 1,6-os, 150 lóerős verzióját pakolta a Fiesta orrába, hanem az új, háromhengeres, egyliteres EcoBoost erőforrást skálázták fel a szakemberek 140 lóerőre. Eddig csupán 100 és 125 lóerővel lehetett kapni a kis turbómotort, ám az új verzió megjelenésével gyakorlatilag teljessé válik a paletta. A sportos Red és Black Edition az izmosabb szív révén már 9 szekundum alatt eléri a 100 km/h-s tempót, míg csúcssebessége 201 km/h-ban állapodik meg.
Noha a Ford állítása szerint a Bugatti Veyron és a Ferrari 458 Speciale literteljesítményét is túlszárnyalja a csöppnyi motorból előcsalogatott sok-sok paripa, mégsem fair szívómotorokhoz viszonyítani a feltöltött erőforrás képességeit. A Volkswagen és a Citroёn már túllépett ezen, sőt, a Mercedes–Benz is nagyobb literteljesítményt csikar ki kétliteres erőforrásából. A dinamikus Fiesta verziók takarékosságban sem rosszak, a gyártó szerint mindösszesen 4,5 litert gurít le vegyes üzemben a torkán az újdonság, ami szén-dioxidban 104 g/km-nek felel meg.
A vörös és fekete különkiadások a sportosság jegyében keményebb, feszesebb futóművel készülnek, s az ötfokozatú manuális váltó áttételeit (érdekes, hogy nem kapott 6 fokozatot) is rövidebbre vették a mérnökök, miközben az elektromos rásegítésű szervokormány karakterisztikája ugyancsak áthangolásra került. A piros és fekete színben elérhető kiadáshoz mérgesebb lökhárítók és 16-os vagy opcionálisan 17 hüvelykes könnyűfém felnik járnak, a tetőt, a szoknyákat és a légterelőt pedig az ellenkező színűre fújják. Az utastérben ugyancsak visszaköszön a piros-fekete kontraszt, ám odabenn az újdonságok sora ezzel véget is ér. A Ford Fiesta Red és Black Edition árusítását szeptemberben kezdi majd meg a forgalmazó, s vélhetően az árakról is csak az árusításhoz közeledvén tájékozódhatunk.