A hír már csak azért sem kacsa, mivel korábban a gyártó illetékesei beszéltek arról, hogy egy új, 1,6 literes, négyhengeres boxer turbómotor fejlesztése is zajlik a 2,0 és a 2,5 literes egységek mellett, amelynek eddig hiányzott a helye a palettán. A minimalista 718-asban azonban kiváló szolgálatot tehet az erőforrás. A végletekig kikönnyített, mérsékelten hangszigetelt, kézzel működtethető vászontetővel rendelkező élménygyár mindössze 1190-ot nyomhat a mérlegen, amelynek már a beszálló 212 lóerő is szárnyakat adhat. S vagy Turbo utónévvel érkezhet a kétliteres boxernégyessel hajtott modell, amely 290 lóerőt és 400 Nm nyomatékot tud felmutatni.
Az erőt alaphelyzetben hatfokozatú kézi, felár ellenében pedig hétfokozatú duplakuplungos váltó továbbítja a hátsó kerekekhez, amelyekhez önzáró differenciálművet is kérhetünk. A vezetés élménye lesz a középpontban, amelyet az is kiválóan szemléltet, hogy az 1957 és 1962 között szereplő versenyautó nevét kapta a 718, de azért a Porschéhez méltó funkcionálisan igényes megoldások és a luxus opciók jelen lesznek a kis roadsterben is.
Az újdonság érkezésével a Boxster és a Cayman jelenlegi helyzetét is módosítja a Porsche. Egyrészt a frissítéssel az S kivitelek megkapják a 2,5 literes, 360 lóerős boxernégyest, másrészt pedig feloldják az eddigi pozicionálásbeli anomáliát: a nyitott modell lesz a drágább. Ennek következtében pedig a 718 esetében sem számíthatunk diszkontárra: 13-14 millió forintnál kevesebbért ebben sem foglalhatunk helyet.