A vállalatóriás bejelentette, hogy 12 hónapon belül gyártásba szeretné hozni az adaptív kormányzást az elérhetőbb modellekhez is, ami számos előnyt jelentene a sofőrök számára. A megoldás nem ismeretlen, hiszen a német és japán prémiumgyártók már régóta használják, viszont a volumenszegmensekben eddig nem láthattuk. A rendszer röviden és tömören annyit tesz, hogy az áttétel változtatásával alacsonyabb sebességnél egyazon kerékelforduláshoz kisebb kormánymozdulatokat szükséges, nagy sebességnél pedig kevésbé érzékeny és ideges az autó. A mérnökök szerint mindezek felett javul a vezetési élmény. Hogy mely szériákban jelenik meg elsőként a Ford új fejlesztése, azt még nem tudni, de szép lassan bizonyára szinte a teljes palettára beszivárog.
Emellett a tömegcsökkentéssel is komolyan el vannak foglalva a mérnökök: nemrégiben például egy új kísérleti járművet állítottak talpra, amelynek lényege, hogy a legfrissebb Mondeo – tehát egy valóban nagy autó – adja az alapját, de tömege megegyezik egy Fiestáéval. Hogy mennyi az annyi? A közel ötméteres szedán üresen mindössze 1195 kilót nyom a mérlegen, ami azt jelenti, hogy a mérnököknek 363 kilót sikerült lefaragniuk a tömegből. A jelentős csökkentés a könnyű anyagok széles körű használatának köszönhető, így a kocsi számos pontján találhatunk alumíniumot, nagy szilárdságú acélt, magnéziumot, szénszálat, de például az ablakok is jelentősen könnyebbek a polikarbonát szerkezetnek köszönhetően. A motorháztető alatt így a Ford egyliteres, háromhengeres EcoBoost turbómotorja is megteszi, amelyet egyébként szintén kikönnyítettek a mérnökök. Persze a végletekig lefogyasztott Mondeo kimondottan drága játékszer, így szériában ennyire radikális csomaggal még egy jó ideig nem találkozhatunk, azonban a koncepció jól mutatja, hogy milyen irányba indulna el a Ford.
A gyártó szép gesztust is gyakorolt, ugyanis a tengerentúlon 2010 óta forgalmazott biztonsági öv és légzsák szabadalmát teljesen szabaddá tette, így bárki problémák nélkül használhatja.