A Toyota azonban már dolgozik a probléma megoldásán. Persze az Avensis népszerűségének esését nem csupán magának a típusnak tulajdoníthatjuk, hanem a középkategória mint szegmens válságának is. Manapság a vásárlók egyre több esetben választanak új autót a divatosabb kategóriákból, így amennyiben nem kikötés a szedán forma, gyakran crossoverek, SUV-k vezetőülésében kötnek ki a vevők.
A hibrid modellek azonban kézenfekvőek a Toyota számára, hiszen ez a japánok egyik ütőkártyája. Mégsem tűnik úgy, hogy lesz a közeljövőben benzines-elektromos Avensis, de a Toyota mindenképpen hibrid modellel oldaná meg a jelenlegi, nem túl rózsás helyzetet. A gyártó tervei szerint 2020-ra már minden olyan kategóriában tud majd hibridet ajánlani, amit Európában forgalmaznak. „Tervezzük-e hibrid Avensis gyártását? Nem – mondta magabiztosan Didier Leroy, a Toyota szakembere. – Tervezzük-e hibrid középkategóriás modell bemutatását öt-hét éven belül? Egyértelmű igen a válasz.”
Az IHS Automotive felmérései szerint az utóbbi években egyre rosszabb a helyzet, a felmérések szerint idén az évtized legrosszabb eladási számait produkálják majd az öreg kontinensen a középkategóriás típusok. 2011-ben még 800 ezren választottak ebből a szegmensből a vásárlók, most pedig már félmillió alatti számról kell beszámolnunk. Mindez a japánokra is nagy hatással van, a szakértők szerint a Honda például 2015-ben befejezi a japán gyártású Accord európai forgalmazását, míg az Avensisnek 2018-ban inthetünk búcsút a jóslatok szerint.