Hibriddel vészeli át a Toyota az Avensis válságát

A Toyota Avensis megöregedett, s az eladások is tükrözik a japán modell egyre mérsékeltebb sikereit Európában.

Csizsek Ádám
2014. 06. 23. 16:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Toyota azonban már dolgozik a probléma megoldásán. Persze az Avensis népszerűségének esését nem csupán magának a típusnak tulajdoníthatjuk, hanem a középkategória mint szegmens válságának is. Manapság a vásárlók egyre több esetben választanak új autót a divatosabb kategóriákból, így amennyiben nem kikötés a szedán forma, gyakran crossoverek, SUV-k vezetőülésében kötnek ki a vevők.

A hibrid modellek azonban kézenfekvőek a Toyota számára, hiszen ez a japánok egyik ütőkártyája. Mégsem tűnik úgy, hogy lesz a közeljövőben benzines-elektromos Avensis, de a Toyota mindenképpen hibrid modellel oldaná meg a jelenlegi, nem túl rózsás helyzetet. A gyártó tervei szerint 2020-ra már minden olyan kategóriában tud majd hibridet ajánlani, amit Európában forgalmaznak. „Tervezzük-e hibrid Avensis gyártását? Nem – mondta magabiztosan Didier Leroy, a Toyota szakembere. – Tervezzük-e hibrid középkategóriás modell bemutatását öt-hét éven belül? Egyértelmű igen a válasz.”

 

Az IHS Automotive felmérései szerint az utóbbi években egyre rosszabb a helyzet, a felmérések szerint idén az évtized legrosszabb eladási számait produkálják majd az öreg kontinensen a középkategóriás típusok. 2011-ben még 800 ezren választottak ebből a szegmensből a vásárlók, most pedig már félmillió alatti számról kell beszámolnunk. Mindez a japánokra is nagy hatással van, a szakértők szerint a Honda például 2015-ben befejezi a japán gyártású Accord európai forgalmazását, míg az Avensisnek 2018-ban inthetünk búcsút a jóslatok szerint.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.