Hihetetlen, de igaz: mégis visszatér a Mazda RX-8

Hallottunk már mindenfélét a Mazda RX-8 utódjáról, azonban immáron hivatalos az információ: jön az utód.

Csizsek Ádám
2014. 06. 16. 12:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mazda 2017-et célozta meg a bemutatás éveként. Külön öröm a Wankel-motorok kedvelőinek, hogy a Cosmo Sport 50 éves jubileumára ilyen motorral élesítik majd az újdonságot. A Mazda szakemberei gőzerővel dolgoznak azon, hogy a bolygódugattyús erőforrás két legfőbb hátrányával leszámoljanak: a magas üzemanyag- és olajfogyasztás ugyanis sokakat elrettent a Wankeltől annak ellenére, hogy a bolygódugattyús motor páratlan literteljesítményével és különleges hangjával roppant csábító.

A mérnökök ráadásul úgy kívánják hatékonnyá tenni az új motort, hogy nem használnak turbófeltöltőt – a Mazda megmarad a jól bevált szívómotoroknál. Persze mindez nem meglepő, a Mazda ugyanis minden fronton a SKYACTIV technológia filozófiájával szeretne támadni. A japánok a tömegcsökkentésre koncentrálnak, miközben a szokatlanul magas kompresszióval még a pörgős, szívó benzinmotorokat is képesek kis étvágyúvá tenni. Bizonyítékként Mazda3 tesztünk is remekül szolgál, ahol rövid és hosszú távon is remek fogyasztást mértünk a dinamikus, 120 lovas kétliteres esetében.

A Mazda a 300 lóerős teljesítményszintet kívánja megcélozni az RX-7 és az RX-8 szellemi utódjának fejlesztése során, ami a 190 és 210 lóerős RX-8-as után mindenképp jelentős előrelépést jelent. A kupéforma természetesen a sportosság jegyében marad, tehát inkább az alacsonyabb RX-7 jelenti a mintát a tervezők számára, akik ezúttal nem kívánnak élni az RX-8 speciálisan nyíló négyajtós konfigurációjával; vélhetően a tömegcsökkentés jegyében mondtak le a japánok erről az ajtómegoldásról.

A 2010-ben búcsúzott RX-8 egyébként több mint 1300 kilót nyomott a mérlegen, ami a modern sportautós szemlélet szerint már sok, elég csupán a 120 kilóval könnyebb Toyota GT86-ra gondolni, miközben a Volkswagen is hihetetlen fogyókúrát ért el az új MQB platformmal. A Mazda továbbra is ragaszkodik egyébként a hátsókerék-hajtáshoz, ami a sportos vérvonal fenntartásában mindenképpen elengedhetetlen momentum. Épp emiatt nem meglepő, hogy az Alfa Romeóval közösen fejlesztett, új MX-5 platformját kapja meg a következő generációs RX-8, ám természetesen egy hosszított verzióra építik az újdonságot a japán mérnökök.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.