Így csökkentette ökológiai lábnyomát a Renault

A Renault kitett magáért: a károsanyag-kibocsátás csökkentésével nagyot vágott az ökológiai lábnyomán.

Csizsek Ádám
2014. 06. 20. 5:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kibocsátást csökkenteni legjobban az elektromos autókkal lehet, ám azok értékesítése manapság még nem számít könnyű feladatnak, hiszen a vásárlók vonakodva lépnek egy teljesen új, számukra eddig ismeretlen útra. Mindenesetre a franciák egyre szélesebb villanyos palettával próbálnak minél nagyobb szeletet kiharapni a piac tortájából.

A gyártó elmondása szerint 2010 és 2013 között mintegy 10 százalékkal sikerült csökkenteni az ökonómiai lábnyomot, ami 5,5 millió tonna szén-dioxidnak felel meg – ezzel az eredménnyel a legjobbak közé iratkozott fel a francia konstruktőr. Csak összehasonlításképpen: ez a mennyiség egy 600 000 fős európai nagyváros szennyezésének felel meg.

Ráadásul a franciák nem csupán a kevesebbet fogyasztó, és ezáltal kisebb mennyiségű szén-dioxidot kibocsátó modellekkel érték el a fenti eredményt. A nagymértékű csökkentéshez nagyjából 4 százalékban hozzájárult a logisztikai, újrahasznosítási és gyártási folyamatok optimalizálása, 11 százalékot tesz ki a nyersanyagok hatékonyabb kezelése és 85 százalékot képvisel a takarékosabb modellpaletta az eladott mennyiséggel súlyozva.

A Renault egyébként már 2010-ben bejelentette, hogy mindenképpen a takarékosabb modellek és a hatékonyabb gyártás ösvényére lép, s mára teljesült is a gyártó álma: 115 g/km-es átlagos, az egész modellpalettára vetített kibocsátása irigylésre méltó. Ez egy olyan folyamat, amit a többi gyártónak is követni kell, hiszen az autóipar nem csupán a megtermelt példányokról szól, hanem a gyártás milyenségéről, a logisztika és a hatékonyság fokozásáról is.

 

Az ökológiai lábnyom egészen pontosan azt a föld-, illetve vízterületet takarja, amelyre egy bizonyos emberi népesség és életszínvonal végtelen (tetszőlegesen hosszú) ideig való fenntartásához szükség lenne. E számításnál olyan kézzel fogható adatot kapunk, amely kifejezi egy személy vagy csoport életszükségleteinek kielégítéséhez, a fogyasztott áru előállításához és a megtermelt hulladék elnyeletéséhez szükséges területet. Amiről a Renault kapcsán ezúttal beszélünk, az pedig a szén lábnyom: a fosszilis erőforrások elégetéséből, a földhasználat-változásból és kémiai folyamatokból keletkező CO2 elnyeléséhez szükséges erdőterület nagysága.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.