Ezen már látszik a frissítés egyik nagyobb apropója, az új LED-es világítási rendszer. A feláras egység a sajtóanyag tanúsága szerint „automatikusan és optimálisan állítja a fényelosztást, még precízebben, mint korábban”. Ennek érdekében a fényszóró 24 külön-külön irányított LED-ből áll, amelyek egy kamera és négy ellenőrző érzékelő segítségével másodpercenként 100 jeladat bevitelével állnak szituációtól függően különböző helyzetbe.
A rendszer automatikusan észleli a közelítő járműveket és úgy állítja a fénykévét, hogy a szembejövőt ne vakítsa el, miközben a távolsági fényszórás más részeken változatlanul megmarad. Ha már kamera van, akkor lefogadhatjuk, hogy opcionálisan a Mercedes-Benz legfejlettebb vezetést segítő rendszereit is megkapjuk, amely jelenleg a kategória egyik csúcsát jelképezi.
Emellett a frissítés során a modellek megkapják az új Comand rendszert nagyobb és szebb felbontású kijelzővel és új vezérlővel, miközben a tervezők a külcsínt és a belbecst is enyhén átformálják. A ráncfelvarrott kupé és puttonyos CLS premierje az október elején kezdődő Párizsi Autószalonon esedékes. Konkurensek nélkül bizton nem marad az újdonság, ugyanis a nagy ellenfél, az Audi A7 szintén különleges fényszórómegoldással frissült fel. Az új változatok érkezéséig az Autó Pult hasábjain a két modell már összecsapott. Hogy melyik teljesít jobban? Cikkünkből kiderül!