Az új motor premierje az idei év végén bemutatkozó Mazda2 karosszériája alatt várható, az 1,5 literes szív ugyanakkor szinte a Mazda összes típusába bekerülhet. A remek 2,2 literes nagy testvérhez hasonlóan az 1,5 literes egység is négyhengeres és alacsony kompressziójú (a kompresszióviszony 14,8:1), a „clean diesel” technológia pedig anélkül lehetővé teszi a szigorú Euro6-os károsanyag-kibocsátási normáknak való megfelelést, hogy drága nitrogén-oxid-katalizátorokat kellene alkalmazni a kipufogógázok tisztításához.
A feltöltésről egy változó geometriájú, forgásszenzorral ellátott turbófeltöltő gondoskodik, míg a vízhűtésű köztes hűtő a szívósorban kapott helyet, hogy fokozza a turbófeltöltő hatékonyságát és reakcióját. A Mazda mérnökei a hűtés terén is számos apró trükkel javítják az erőforrás hatékonyságát és hőháztartását, ám a motor papíron mutatott kvalitásait elnézve egyértelműen inkább az alacsony fogyasztás szerepelt a fejlesztés középpontjában, mint a kimagasló teljesítmény.
Nos, az 1,5 literes egység 105 lóerő leadására képes (4000/percnél), miközben a csúcsnyomaték 250 Nm, 1500-2500/percnél. Ez a teljesítmény a mai dízeltechnikában egyáltalán nem számít soknak fajlagosan, azonban az igényeknek abszolút megfelel, az pedig korántsem mellékes, hogy a Mazda2-vel körülbelül 3 liter körüli gyári vegyes fogyasztást prognosztizálhatunk, ami szenzációs érték.