K ügynök fogyókúrán: már teszten a következő Opel Astra

A típus jelenlegi nemzedéke nagy szerepet játszott a márka „feltámasztásában”, de már eljárt felette az idő.

Csizsek Ádám
2014. 06. 30. 6:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Noha a J széria formájával még mindig frissnek hat, s motorpalettáján is vannak jó választások, leginkább nagy tömege és a koros platform miatt mindenképp esedékes az új modell érkezése, amelyet 2016-ra időzítenek. Az újdonságot tesztelik a Nordschleife aszfaltcsíkján, ami előrehaladott fejlesztésre utal, hiszen ilyenkor már leginkább csak a beállításokkal és a rendszerek hangolásával bíbelődnek a szakemberek, hogy a szűk két év múlva aktuális bemutatóig minden a lehető legnagyobb rendben legyen.

Az Astra K esetében a legfőbb kérdés persze a tömeg, hiszen a szegmens többi tagjához képest túlsúlyos kompakt Opel fogyasztását és dinamikáját rontotta a sok pluszkiló. A hírek szerint a szakemberek munkájának köszönhetően mintegy 100 kilogrammot dob le magáról az új Astra annak ellenére, hogy méreteiben növekszik valamelyest. Mindez persze jól hangzik, azonban a most 200-300 kilóval kevesebbet nyomó ellenfelek a következő szériába lépve még könnyebbek lesznek, tehát a mázsás fogyókúra az Astra esetében vajmi keveset ér.

A „zöld pokol” aszfaltján futó prototípus főbb vonalai az erőteljes maszkolás ellenére kivehetők, s elmondhatjuk, hogy nagy vonalakban hasonlít elődjére a következő generációs Astra. Persze a részleteket még nem ismerjük, de valószínűleg az Adam és az új Corsa által bevezetett új formák köszönnek vissza a 2016-os alsó-középkategóriáson is, amelynek formatervére a korábbi Monza koncepció is hatást gyakorolt. A hátsó légterelő is nőtt valamelyest, illetve a külső tükröket immáron az A oszlop sarka helyett az ajtóra rögzítették a mérnökök.

A teljes egészében új modell gyártása Németországon kívül zajlik majd, egészen pontosan a lengyelországi Gliwice és a brit Ellesmere Port gyárában. Szokás szerint elsőként az ötajtós alapmodellt mutatja majd be az Opel, ezt szép sorban követ majd a kombi, a szedán és végül a háromajtós verzió. Természetesen az adrenalinbomba OPC sem marad ki a kínálatból, azonban a legsportosabb K Astra érkezésére három évet minimum várnunk kell.

Az új Astrát már 2015-ben bemutathatja az Opel a nagy autószalonok egyikén, a 2016-os modellévű példányok szállítása pedig a premiert követően néhány hónappal már meg is kezdődhet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.