Noha a J széria formájával még mindig frissnek hat, s motorpalettáján is vannak jó választások, leginkább nagy tömege és a koros platform miatt mindenképp esedékes az új modell érkezése, amelyet 2016-ra időzítenek. Az újdonságot tesztelik a Nordschleife aszfaltcsíkján, ami előrehaladott fejlesztésre utal, hiszen ilyenkor már leginkább csak a beállításokkal és a rendszerek hangolásával bíbelődnek a szakemberek, hogy a szűk két év múlva aktuális bemutatóig minden a lehető legnagyobb rendben legyen.
Az Astra K esetében a legfőbb kérdés persze a tömeg, hiszen a szegmens többi tagjához képest túlsúlyos kompakt Opel fogyasztását és dinamikáját rontotta a sok pluszkiló. A hírek szerint a szakemberek munkájának köszönhetően mintegy 100 kilogrammot dob le magáról az új Astra annak ellenére, hogy méreteiben növekszik valamelyest. Mindez persze jól hangzik, azonban a most 200-300 kilóval kevesebbet nyomó ellenfelek a következő szériába lépve még könnyebbek lesznek, tehát a mázsás fogyókúra az Astra esetében vajmi keveset ér.
A „zöld pokol” aszfaltján futó prototípus főbb vonalai az erőteljes maszkolás ellenére kivehetők, s elmondhatjuk, hogy nagy vonalakban hasonlít elődjére a következő generációs Astra. Persze a részleteket még nem ismerjük, de valószínűleg az Adam és az új Corsa által bevezetett új formák köszönnek vissza a 2016-os alsó-középkategóriáson is, amelynek formatervére a korábbi Monza koncepció is hatást gyakorolt. A hátsó légterelő is nőtt valamelyest, illetve a külső tükröket immáron az A oszlop sarka helyett az ajtóra rögzítették a mérnökök.
A teljes egészében új modell gyártása Németországon kívül zajlik majd, egészen pontosan a lengyelországi Gliwice és a brit Ellesmere Port gyárában. Szokás szerint elsőként az ötajtós alapmodellt mutatja majd be az Opel, ezt szép sorban követ majd a kombi, a szedán és végül a háromajtós verzió. Természetesen az adrenalinbomba OPC sem marad ki a kínálatból, azonban a legsportosabb K Astra érkezésére három évet minimum várnunk kell.