Ideje volt a márka arculatának legfrissebb elemeit rászabni, illetve a BMW legfrissebb technikai megoldásaival ellátni – az új X6 bemutatkozik. A kupésított SUV – vagy ahogy a BMW nevezi, SAV (Sports Activity Vehicle) – eladási számaival bizonyítja létjogosultságát: mintegy 250 000 példány talált gazdára a modell 2008-as debütálása óta. Az igazi sikert azonban a márka rajongóinak éhsége mutatja, amit a bajorok az X4 bemutatásával igyekeztek nemrégiben csillapítani.
A gyártó szerint az újdonság továbbra is ötvözi a BMW X modelljeinek robusztusságát és variálhatóságát a kupék által nyújtott sportos eleganciával. Lényegében egy X5-ről van szó, amelynek sportosabban lejtő tetőíve valamelyest megkurtítja a fejteret, valamint az alapot szolgáltató típushoz képest a csomagtér kapacitása is csekélyebb. A míg sziluettek terén leginkább hasonlóságot mutatnak, a kifutó X6-ossal szemben az újdonság valamivel izmosabbnak hat, ráadásul sokkal több alaposan kidolgozott részlettel találkozunk akár az autó elején, akár a hátsó traktuson.
Az első fényszórók és a hátsó lámpák a BMW legfrissebb formai irányzata alapján születtek meg, épp ezért az X4-gyel való hasonlóság is tetten érhető az autó szinte minden porcikáján. Ízléses részletek, bajor módra (lásd galéria). Az utastérben sok meglepetésre nem számíthatunk, az új X5 műszerfalát örökölte meg ugyanis az X6 második generációja. Az elődhöz viszonyítva 10 literrel, mintegy 580 literesre nőtt a csomagtér, míg az ülések (40:20:40 arányú) ledöntésével 75 literrel tágasabb, összesen 1525 literes kapacitást kapunk. Az újdonság szinte minden dimenzióját tekintve növekedett a kifutó modellhez képest: 4909 mm hosszú (+32 mm), 1989 mm széles (+6 mm) és 1702 mm magas (+33 mm), egyedül a tengelytáv maradt a régi a maga 2933 mm-es hosszával.
Noha tényleg minden téren nagyobb lett az új X6, a ma uralkodó trendeknek megfelelően sokat dolgoztak a könnyítésen. A végeredmény 10 kg mínusz az alapfelszereltségeket tekintve, ám azonos felszereltségre hozva az elődöt és az újat, már 25 kilós fogyókúráról beszélhetünk. Emellett a szakemberek mindent elkövettek az ideális vezetési élményért, amit az 50:50 százalékos súlyelosztás is jól reprezentál.
Európában 2014 decemberétől lesz kapható az új X6, mégpedig háromféle hajtáslánccal szerelve, természetesen mindegyikhez a jól ismert, ZF márkájú nyolcsebességes automataváltó jár. Az alapot az xDrive30d adja 258 lóerővel. A háromliteres, sorhatos turbódízel ereje 6,7 szekundumos 0-100-as sprintre és 230 km/h-s csúcssebességre elég, miközben az összkerékhajtás ellenére is kerek 6 literes étvágyat ígér a konstruktőr.
A következő lépcsőfokot az xDrive50i jelenti a 450 lóerő leadására képes, 4,4 literes biturbó V8-assal.
A benzines 4,8 másodperces gyorsulást és limitált, 250 km/h maximális tempót tesz lehetővé, miközben fogyasztása 9,7 literre adódik. Európa emellett megkapja a dízeles csúcsmodellt is, azaz az M50d is rendelkezésre áll majd. A 381 lóerős, három turbóval szerelt, háromliteres sorhatos erőforrás a maga 740 Nm-es csúcsnyomatékával 5,2 szekundumos 0-100-as gyorsulásra teszi képessé az X6-ot, s a végsebesség itt is 250 km/h-ban korlátozódik. A fogyasztás terén azonban ezúttal is kedvező értékkel szembesülünk: a csúcsdízel akár 6,6 liter gázolajból is elvan.
Az említett három modellt 2015-ben továbbiak követik majd, így a széles palettából bárki választhat az ízlésének megfelelő behemótot: érkezik a háromliteres, soros hathengeres benzinmotor, tehát a 306 lovas xDrive35i, valamint a 313 lóerőre képes xDrive40d turbódízel. Természetesen az M divízió sem szeretne kimaradni a buliból, ők a későbbiek folyamán az 550 lóerős X6 M élesítésével teszik teljessé a kínálatot. Az árazásról egyelőre nem adott információt a BMW, vélhetően a forgalmazás kezdetéhez közeledve megjelennek majd a hazai árlisták is.